nedeľa 1. júla 2018

181/365 Sobotné čriepky

Sobota, 30.6.

Taaaak ... ríbezle naoberané,  Obťažkané kríky  odľahčené, čierne bobule vo vedierkach.  Tento rok ich je veru dosť a sú pekné, veľké ... bude na džem i víno ...  Minulý rok sme zarobili víno z čiernych ríbezlí prvý krát ... Chcela som cuckáčik na zimu ...  Teraz sa možno vínkari uškŕňajú ... že sladké ovocné víno,  nie je víno ...  Ale toto naše bolo naozaj dobré ...  Jeden, dva poháriky za večer, pri počítač, ku knihe ... a dlhé zimné večery boli hneď príjemnejšie.  Tento rok vínko robíme znovu ...

Dobre popremývať,  a v hrnci rukou pomačkať ...  to bola úloha na dnes ...  Ríbezle majú trochu nakvasiť a po dvoch dňoch budeme lisovať šťavu.
Ľan pomaličky dozrieva, natrhala som si prvú kytičku ... no, natrhala ... vytrhala som ho zo zeme aj s koreňmi ...  a bol problém zväzok nožnicami zarovnať ... darmo, je to ľan ... budúce vlákno ... :)
Len neviem ... mám ho sušiť vo váze, alebo zavesené dolu hlavou ... aby stonky ostali rovné ...  máte niekto skúsenosť ?
Dilema ....   :)))
A večer opekačka ...   Dobre vypečená domáca slaninka nemá chybu ... k tomu syr, vínko ... tento krát pravé, hroznové ... a výborné ...  :)))

Majte peknú a slnečnú nedeľu ...  vaša Laura ♥

9 komentárov:

  1. Lauri ,to musí být dobrota to víno..... len se suší zavěšený.Mám ho ráda v suchých vazbách.Hezkou neděli přeji Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, presne toto som potrebovala vedieť ... Hanka ďakujem a maj pekný deň ... L: :)

      Odstrániť
  2. Včera odpoledne jsem si byla u přátel natrhat černý rybíz. Mají ho nadbytek. Budu dělat džem.
    Já myslím, že se nic nestane, když len budeš sušit hlavičkami dolů.
    Lauri, tašky podšívám. Jsou pak takové pevnější.
    Přeji hezký první červencový den - příjemnou neděli!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hanka, tvoje tašky sú naozaj krásne ... Veru sa s nimi aj ja nabudúce trošku pohrám, vyšperkujem ... Mňa džem čaká dnes popoludní ... a natrhám ľan, poviažem a dám sušiť dolu hlavou ... :))) pa pa L.

      Odstrániť
  3. Laury, mám ráda i zmrzlinu s černým rybízem. Bohužel jej nemáme. Ta grilovačka vypadá lákavě. Měj pěknou neděli.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Lauri, to je úroda. O víně z rybízu jsem už slyšela, ale zatím jsem neměla možnost ho ochutnat.
    Krásný den. Petra

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahoj Lauri, víno z čiernych ríbezlí som nepila ale lekvárik som jedla, tento rok som ho varila už druhykrát, mne veľmi chutí...Ahoj

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Lauri,
    máš krásne ríbezle / úrodu.
    Mysi so svokrou kupujeme ríbezľové víno na Devíne, najviac mi chutí buď z čiernych alebo mix...
    Pekný večer,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Zber čiernych je horší ako červených, ale čierne sú omnoho lepšie. Vínko u nás nejde, ale za pohárik by som si dala :-)

    OdpovedaťOdstrániť