štvrtok 26. mája 2016

Vrstvený šalát

Skvelá pochúťka! Tento šalát doporučujem vrstviť do sklenej misy, môžete tak videť, ako pekene vyzerá. Ale nie je to len pastva pre oči, hlavne pre naše chuťové poháriky. Vďaka dlhému pobytu v chladničke sa krásne spoja všetky vrstvy  do neodolateľnej kombinácie. Hodí sa k čerstvému tmavému pečivu, alebo ako príloha ku grilovanému mäsu.


Budeme potrebovať :

1 pohár (350g)  sterilizovaného zeleru
1 plechovku  (420g) sterilizovanej kukurice
1 plechovku kompotovaného ananásu
1 pór
300 g  šunky
300 g  tvrdého syra
1 pohár tatarskej omáčky
1 kelimok bieleho jogurtu
2 vajcia uvarené na tvrdo

Na spodok sklenenej misy  rozložíme sterilizovaný zeler bez šťavy.  Ja som si dopredu uvarila zeler v slanej vode, tú som potom dochutila cukrom a octom a nechala uvarený zeler v nej macerovať cez noc ... Na zeler dáme scedenú kukuricu, na ňu, na tenké koliečka nakrájaný pór. Na pór vrstvíme  ananás, ktorý sme pokrájali na drobné kúsky. Potom nasleduje  nakrájaná šunka.
Zmiešame tatársku omáčku s jogurtom, môžeme ju mierne posoliť a pokoreniť a vylejeme na šunku.  Pridáme na koliečka nakrájané vajíčka.
Vrch posypeme strúhaným syrom.
Takto pripravený šalát zakryjme potravinovou fóliou alebo alobalom a dáme do chladničky na 24 hodín.
Pred podávaním môžeme šalát dobre premiešať.

Prajem vám dobrú chuť...
Vaša Laura  ♥

10 komentárov:

  1. U nás doma velmi oblíbený!Ilča

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lauro, ten salát neznám, sbíhají se mi sliny jako hrom !!! Co to je za kytičky navrch ??
    Měj se fajn. Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka, so to kvietky z pazitky ... v tomto obdobi rada nimi posypam jedla ... jednoduche, ale velmi efektne ... pozdravujem ... pa L.

      Odstrániť
  3. Hneď by som si dala! Nepoznám taký, ale fakt vyzerá ako na výstavu!
    Lauri a ten zeler to je stopkový, či buľvový? Ja som ešte sterilizovaný zeler nevidela. Píšeš, že si ho varila, teda si nemala sterilizovaný?
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani ... je to zeler bulvový ... vraj dostať kúpiť aj sterilizovaný... ale ja nemám supermarkety po ruke, urobila som si zeler po svojom ... bol výborný ...
      Danka, maj sa dobre, pa L.

      Odstrániť
  4. Šalátik je výborný, jedla som ho u švagrinej, ja robievam niečo podobné ale namiesto zeleru pór, tiež je na zjedenie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Lauri, vyzerá to perfektne. Určite to robím pri najbližšej oslave. A to je čo nevidieť-Róbert. :) Dík za skvelý recept. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Joj, vyzerá mňamózne, aj je, už som ho jedla a je to fakt topka!

    OdpovedaťOdstrániť