pondelok 1. júna 2015

Výborný zemiakovo - cibuľový šalát

Po veeeľmi dlhej dobe sme v nedeľu mali rezne so zemiakovým šalátom ...Takým ... s cibuľou  ...  Ten sme si veľmi obľúbili a  pripravujem  ho  namiesto majonézového šalátu.
Určite každá z vás má svoj obľúbený recept na  šalát, ale čo tak skúsiť niečo nové ...    :)


Budeme potrebovať :

1,5 kg   zemiakov uvarených v šupke
4  cibule
2 PL  horčice
2  PL  kryštálového cukru
3  PL  octu
soľ, mleté čierne korenie
kyslé uhorky aj s nálevom
1 chili papričku

Zemiaky nakrájame na kocky alebo na plátky.  Cibuľu nakrájame na koliečka a v miske ju zalejeme  dvoma naberačkami vriacej nedeľnej polievky. Môže byť aj vriaca voda, ale slepačia polievka je slepačia polievka / prípade hovädzia, či zeleninová. Poslúži aj bujón z kocky.  To nám cibuľu zjemní a zároveň ochutí.  K cibuli ďalej pridáme  kryštálový cukor, ocot, horčicu a koreniny.   Dobre pomiešame, aby sa cukor rozpustil a pridáme to k zemiakom.  Nakrájame zavárané kyslé uhorky,  chili papričku na kolieska.  Podľa chuti a hustoty šalátu prilejeme nálev z uhoriek.
Dobre premiešame a necháme odstáť.  

11 komentárov:

  1. Lauri, ja robievam taký jednoduchý, len zemiaky a cibuľa nakrájať a zalejem horúcim sladkokyslým nálevom a ml.č.korenie . To tak moja mama robieva. A ja to mám od nej. :) Pá. Dana :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne ako ty, robí cibuľový šalát aj moja maminka ... dlho som ho robila aj ja tak ... ale raz som vyskúšala tento, a chutí nám ... :) Dani ... maj sa dobre, pa pa ... :)

      Odstrániť
  2. Ahoj Laura. pridávaš tu fajne recepty. Tento šalát som robila niekoľkokrát, ale nikomu veľmi nechutil. Všetkým radšej chutí majonézový (ja dávam tatársku omáčku) okrem syna, ten zemiakový vôbec neje. Na ten rezeň si mi urobila chuťky.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Emili ... každému chutí niečo iné ... aspoň je svet zaujímavý ... :))))) Mne tiež veľa vecí nechutí ... až tak, že ich ani do úst nezoberiem ... za nič na svete ... :)))) napríklad pľúcka na smotane, držky, baraninu ...
      A rezeň si urobte ... pochutili sme si ... pa pa L.

      Odstrániť
  3. Milá Lauro, já si u těch tvých fotek vždycky málem poslintám obrazovku :-) Vypadá to jako vždy báječně.
    Měj se krásně Anny

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anička ... ďakujem za milé slovká ... potešili, vyčarili úsmev ... Pajem aj tebe krásne letné, slnečné dni ... a teším sa na tvoju ďalšiu návštevu ... pa pa L.

      Odstrániť
  4. Tiež mám tento recept ešte od mamy a robievam ho... tiež nám chutí a je rýchly...Krásny deň.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Robievala som často.Mám pár zásad od mojej maminky : zemiaky posolené pokrájať ešte horúce /trošku pália prstíky,ale nevadí/ poliať trošku masťou,olejom,zemiaky sú chutnejšie,okorením č.korením.Do vriaceho vývaru / vody/ pridám cukor,ocot,cibuľu,ešte trošku korenia a nechám prejsť varom.Potom vylejem na zemiaky.premiešam a nechám odstáť.Niekto má rád vlažný,niekto studený...ako ja.Kyslú uhorku nekrájam,ale strúham na hrubšej strane strúhadla a feferónka samozrejme musí byť...!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ja tiež robievam len taký jednoduchý, zemiaky, cibuľa a zaliať nálevom. ALe tento tvoj je tiež fakt dobrý:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. milujeme doma všetci zemiakový šalát
    a podla sezony ešte pridávam aj pažitku ,
    alebo uvarenú fazulku , to je sýtejšia verzia .
    Cibulku ale nikdy nezalievam vriacim , nech nás páli :-)
    len nakoniec pokvapkám olejom .
    Ale každý sme s iným jazýčkom :-)

    OdpovedaťOdstrániť