utorok 31. júla 2018

212/365 Skoro čierne prekvapenie

Ďakujem vám za milé slovká v predchádzajúcich príspevkoch ...  ♥

Baklažán ...  Nikdy som ho nepestovala, napriek tomu, že ho mám veľmi rada ...  Na jar som si kúpila semienka, zasiala (trochu neskoro, koncom apríla) a čakala ... Vzišli všetky, čo je pri súčasnej kvalite semienok malý zázrak ...   :)    Keď podrástli, vysadila som ich do skleníka do riadkov vedľa seba ...  nech sa ťahajú po zemi ...   Až potom som si preštudovala múdru knihu a zistila som, že baklažán  patrí medzi ľuľkovité rastlinky rovnako ako rajčina a teda rovnako aj rastie ...   Porast je dosť hustý ...

Ale rastlinky sú pekné, zdravé a začínajú kvitnúť ...  Majú pekné, veľké fialové kvietky ...
Objavila som už maličký baklažánik,  prekvapili ma pichliače na jeho stopke ... Sú dosť tvrdé a ostré ...
Už sa teším na vlastné BIO baklažány ...  :)))  Na budúci rok musím semienka zasiať oveľa skôr ...
A takto mi dozrievajú paradajky ... foto v strede - v skleníku, po bokoch vonku  ...

Keby som v záhrade mala mať len stromy a trávu ... ale rajčiny musia byť ...  :)

Zdravím a prajem krásne dni ...  vaša Laura

10 komentárov:

  1. My už lilky pěstujeme několik let a letos se jim obzvlášť daří, sklízíme o sto šest :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Toto je obzvlast vyborny rok na urodu vsetkeho... Betka, nenapises o nich na blogu? Rada by som sa niecomu poducila... :) pozdravujem ...L.

      Odstrániť
  2. Wow, ja čumím! Ale aj na tie paradajky, super úroda!
    Paaa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka, paradajky sa nam povacsine daria... Ked ich nenapadne pliesen, je ich tolko, ze mozem predavat... hi hi A baklazany, na tie som teda zvedava... Maj sa fajn... L.

      Odstrániť
  3. Baklažán jsem ještě nikdy v kuchyni nezpracovávala. I když na pultech obchodů je.
    Krásně se mu u Tebe daří.
    Rajčata taky postupně sklízím a hlavně si na nich pochutnávám.
    Měj se hezky. Tady opět horký den!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja rajciny milujem. V tychto dnoch tvoria vacsinovu zlozku mojej potravy... :) Horuco je aj u nas, ked som doma a mam sa kde schladit mi to nevadi. Mam rada teplo. Hanka, prajem pekny dnik... L.

      Odstrániť
  4. Laury, krásně pěstuješ. Ten malinký je kouzelný. Měj pěkný den.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Lauri, ty jsi tedy zahradnice! Přiznám se, že já mám raději cuketu. Ale baklažán jako rostlina je o mnoho hezčí 😊
    Mej se prima, Petra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Cukety pestujem už mnoho rokov a milujem ich ... Baklažán si sem - tam kúpim ... teraz budem mať svoje ... Pozdravujem , maj sa fajn ... :) L.

      Odstrániť