sobota 28. júla 2018

209/365 Citrónová verbena

Už druhý krát som si kúpila citrónovú verbenu ... Tá minuloročná mi uhynula ... asi som sa o ňu dobre nestarala ...  Obtrhávala som lístky do čaju a ona nenahadzovala nové ...  Tento krát sa polepším ...  :)   Rastlinku možno poznáte aj pod menom Lipia, alebo Alojzia citrónová.

Táto rastlinka sa pestuje ako ker v kvetináči, v lete vonku na slnečnom mieste a na zimu je treba preniesť dnu.  Prekvapilo ma, že dorastá do výšky  1 - 2 metre ...  Tá moja vlaňajšia bola v kvetináčiku malá, na riedko olistená.  Zostrihala som ju a ona mi vyschla  ...
Lístočky verbeny sa pridávajú do čaju namiesto citrónu ... Čaj s prídavkom tejto bylinky pomáha zaspať, je ukľudňujúcí a podporuje trávenie.  Lístky sa môžu pridávať do  nápojov, salátov, ovocných pohárov, dresinkov, omáčok, zeleninových i masových jedál.  Po poštípaní hmyzom je dobré potrieť štípanec lístkom verbeny.   Treba ju dobre zalievať, hnojiť a pravidelne zaštipovať  ...
Tak ... teóriu viem, teraz to dostať do praxi ...   :)))
Poznáte, alebo pestujete  túto ochucovaciu rastlinku aj vy ?

Majte peknú nedeľu ... vaša Laura ♥

3 komentáre:

  1. Lauri, tuhle rostlinku neznám vůbec. Trochu mi svými vlastnostmi připomíná meduňku. Jen tu mrazuvzdornost, tu meduňka má.
    Máš to hezky nafoceno.
    Měj se prima, Petra

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Abych pravdu řekla, tak tuto rostlinu neznám. Takže díky za fotky i doprovodná slova.
    Hezkou neděli!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Lauri, verbenu znám tu do truhlíků s krásnými květy. Nepěstuji ji. Na mém východním balkoně se nejlíp daří begoniím. Měj se krásně. P.

    OdpovedaťOdstrániť