štvrtok 15. januára 2015

Pstruh na masle, pečený v rúre.

Pstruha  som vždy pripravovala na panvici ... Musí to byť panvica kvalitná, aby sa koža z ryby neprilepila o dno ...  Niežeby  som takú nemala ... ale zažiadalo sa mi pripraviť ho zdravšie.  Šupla som ho na pekáč ...   Všetci sme skonštatovali, že chutil skvele ...   :)))))


Budeme potrebovať:

Pstruhy ... l kus na jednu osobu ....
maslo
citróny
petržlenová vňať   (v tomto období z mrazáku)
soľ
provensálske korenie
timián
cesnak
olej na vymazanie pekáča

Pstruhy som najskôr dôkladne umyla a ešte dôkladnejšie vysušila papierovou utierkou.  Potom som ho nasolila zvonku i z vnútra.  Do brušnej dutiny som vložila kúsky masla, nakrájaný citrón a veľa petržlenovej vňate. Rybky som vložila do pekáča, ktorého dno som pofŕkala olejom. Po vrchu som ich posypala provensálskym korenim a čerstvým timiánom, obložila cesnakom.  Šúpaním sa nezaťažujte .... stačí prekrojiť na polovicu.  Nepodliate a neprikryté upečieme v rúre  190 stupňov, asi 30 minút.
Podávame s opekanými zemiakmi, výborný je pokvapkaný výpekom a citrónovou šťavou.  Upečený cesnak stačí  vylúpnuť zo šupky .... je to pochúťka.
Prajem Vám  dobrú chuť ...   :)


17 komentárov:

  1. Voní až ke mě do kuchyně, skvělý recept mňam mňam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mňam, to by som sa veru nedala 2 x núkať :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mňam už sa dopekajú pstrúžiky podľa tohoto super receptu, za ktorý Vám ďakujem :) :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vynikajuce, super recept. Dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Veľmi šikovná tá Laura. Myslím, že aj inteligentná a príjemná. Podobný recept som si vymyslel aj ja pre zmenu v príprave pstruha a bol vynikajúci. Teraz zisťujem, že je v podstate podobný ako Váš. Prajem veľa šťastia.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. vyborne chutilo vsetkym a robim iba z tohoto receptu dakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Super recept, uz som raz podla neho robil a nastastie si ho aj ulozil, takze mozem zas. Vdaka ����

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Aj ja už pečiem a teším sa na ňu,

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Už sa nad tým pracuje super recept

    OdpovedaťOdstrániť
  10. S malými úpravami receptu podľa našich chutí som ho pripravil. Petržlenová vňať veľmi dobrý nápad a aj chuť. Spravil som jedného aj podľa tvojich ingrediencií a bol fakt dobrý len my sme zvyknuty na echt korenia k ribam a tohlavne rasca a paprika. No tvoj recept hodnotíme 9 z 10. Ďakujeme Andy a Bius

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Vdaka za skvely recept. Mali sme slavnostny nedelny obedik:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  12. co su v tom pekaci tie dva kusy - jablko? o tom tam nikto nic nepise
    dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Veľmi dobrý recept,ale ja som pridala ešte korenie na ryby a bolo to super.Dávam 10 bodov.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Práve idem robiť 2rybkypodla vášho receptu, sú zdravé a nikomu to neuškodí mňam mňam 🙂🍽️

    OdpovedaťOdstrániť
  15. 😋Veľmi fajný a pritom tak ľahký recept,akurát pre single domácnosť.Ďakujem pekne 🌸

    OdpovedaťOdstrániť