streda 16. mája 2018

136/365

Opäť škrečkujem ... suším bylinky na zimu ...  Dnes to bol harmanček ...  Pestujem si ho sama v rohu záhrady ... Je to jednoročná bylinka, ktorá sa ale veľmi hojne sama vysemeňuje ...  Takže na jar  z neho dosť vytrhám ...  Nechávam len zopár koreňov,  ktoré nám  dajú dostatok kvietkov ktoré nám v  pohode vydržia do novej úrody ...

Časť vysušeného harmančeku dávam do čajovej zmesi a časť si odložím čistý, aby bolo na zápaly a žalúdočné boliestky ...
Rastlinky harmančeka zakvitajú postupne, takže ešte ich "očešem" niekoľko krát ...
A ešte vám ukážem ako vyzerajú syry po máčaní v soľnom roztoku a pred uložením do chladničky, kde budú zrieť  2-3 týždne  ...
Jeden bochník má  okolo 650 g.

Prajem vám príjemné májové dni ... ďakujem za nahliadnutie a prípadné slovká ... všetky ma veľmi tešia ...  :)
Vaša  Laura ♥

9 komentárov:

  1. Taky už suším na zimu, zatím jen kopřivu a chystám se na bez. Heřmánek jsem si koupila na výsev a zapomněla na něj, tak až příští rok. Sýry vypadají nádherně :). Měj se hezky.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To je vůně, nádherná.
    Mám jí spjatou s dětstvím, moje babička byla bylinkářka a její stavení na Moravě pravidelně vonělo po sezónních bylinách.
    Krásné dny přeji.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. A ja nie a nie harmanček dopestovať. Stále kupujem jeho semienka, vysejem a nič dohromady. Tento rok nevzišiel ani jeden korienok.
    Bazu mám aj ja namočenú. :) Suším medovku, materinu dúšku, mätu. Žihľavu a pľúcnik už mám. Takže sušiace obdobie. :) Maj sa krásne. D.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Lauri,
    krásne zásoby na zimu :-) a tuším nielen na zimu. Syry vyzerajú krásne.
    Pekný deň,pá
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Laury, ty sýry jsou nádherné jako na výstavu. Měj se krásně.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Laury, to kreckovani na zimu a nejen na ni...je super....letos vlivem horká je to všechno moc rychlé.Ale heřmánek jsem že seminek sadila už asi 100x a nic..nedaří se...
      Sýry vypadají uzasne!!!
      Krasne dny
      Danka

      Odstrániť
  6. Sýry tedy vypadají krásně!!!
    Na heřmánek nedám dopustit. Sice ho nepěstuji, ale stále ho mám sušený v zásobě.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Lauro, taky už nám začíná kvést.. máme ho moc rádi na zimu do směsí i samotný ... nikdy nestačí. Sýry jsou parádní, jen zakrojit. Hezké dny. Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Prvý raz som zasiala harmanček, ale ešte len čosi raší zo zeme, asi z toho nič nebude :-(
    U nás harmanček rastie len okolo ciest, takže nič na sušenie, preto som chcela svoj.
    Syry super!

    OdpovedaťOdstrániť