štvrtok 6. augusta 2015

Ratatouille ... tak trochu po slovensky ...

Že prečo po slovensky?  Lebo ja som najskôr navarila a až potom som začala pátrať po originálnej francúzskej príprave.  A tá sa trochu líši od môjho receptu ...  Napríklad pravé ratatouille sa robí v panvici a nie v pekáčiku ...  ale suroviny som sa snažila dodržať.  :)  Inak je toto výborné, ľahké jedlo v týchto horúcich dňoch ...


Budeme potrebovať:

1 baklažán
1 cuketu
2 veľké rajčiny
2 žlté papriky
plechovku lúpaných rajčín
2 cibule
hlavičku cesnaku
timián, rozmarín
olivový olej
soľ, koremie
ja som pridala aj olivy (nemusia byť)

Baklažán nakrájame na koliečka, posolíme ich a na sitku necháme "vypotiť". Po 20 minútach ich prepláchneme a osušíme. Cuketu tiež nakrájame, podobne papriku a rajčiny.
Na dno pekáča vylejeme lúpané rajčiny (alebo hustý pretlak), ochutíme  ich soľou, korením a bylinkami ...
Nakrájame cibuľu a pridáme do pekáča.
Nakrájanú zeleninu striedavo ukladáme do rajčinového základu ...
Posolíme, pokvapkáme olivovým olejom a dáme piecť ... 180 stupňov, cca 45 minút.
Podávame so zemiakmi, alebo bagetou ...
Na tanieri ešte zakvapneme kvalitným olivovým olejom.

Prajem vám dobrú chuť ... :)
Vaša Laura  ♥

3 komentáre:

  1. Vypadá k nakousnutí. Jak to děláš, že se mi pokaždé, když navštívím Tvůj další kuchařský příspěvek, dostanu nesnesitelnou chuť jíst, i když mám plné břicho? :-) Opravdu vždy krásně nafoceno. Hezký den A.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hihihi, som rada, že v tom nie som sama, aj Anička sa k tomu priznáva :-)))
    Nádherne vyfotené a veľmi lákavé!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jáááj ... dievčence ... ďakujem za vaše milé slovká ... :) L.

    OdpovedaťOdstrániť