štvrtok 27. augusta 2015

Rajčiaková šťava

Kto má bohatú úrodu rajčín, určite skúša a vymýšľa, ako ich spracovať.  Každá máme svoj osvedčený recept na rôzne dobroty, ale je dobré, keď si ho môžeme porovnať s iným ...  Ja už roky robím  drvené paradajky  a paradajkovú šťavu.    Nahliadnite, ako ju robím ja ...  :)


Budeme potrebovať :

rajčiny
soľ
mleté čierne korenie
chili papričky pre toho, kto chce šťavu pikantnú
zelerovú, petržlenovú, ligurčekovú vňať


Rajčiny nakrájam, pridám vňaťky, podlejem kalíškom vody a uvarím takmer na kašu ...
Všetko dôkladne rozmixujem ...
A ešte prepasírujem ... 
Čistú, hladkú šťavu potom ochutím soľou a čerstvo mletým korením ...
Ponalievam do pohárov a zasterilizujem ... 
V zime používame na prípravu  "krvavej Mary", spolu s pohárom drvených rajčín na výbornú polievku ... alebo len tak, na pitie  buď samotné, alebo zriedené minerálkou ...

Majte pekný deň ...
Vaša Laura  ♥

6 komentárov:

  1. Lauri, tak toto by riadne potešilo môjho muža, má veľmi rád paradajkovú šťavu. Občas mu kúpim v HP, ale domáca je domáca!
    Ale na Orave sa ich stále nedá dopestovať toľko, aby bolo aj na šťavu. Vidím, že v záhradke sa kde-tu červenajú, ale to len toľko na zjedenie.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani ... paradajková šťava je zdravá ... tvoj muž vie, čo je dobré ... :))) a súhlasím s tebou ... vyplatí sa doma robiť len z vlastných surovín ... keby si mala paradajky kupovať, šťava by ťa vyšla dosť draho ... to nie ako voľakedy dávno, keď v sezóne stáli paradajky 2 koruny ...
      Danka, majte sa tam na Orave dobre ... paa L.

      Odstrániť
  2. Zdravím,používam...teda robievala som skoro ako ty,ale z bylín iba zelerovú vňať.Nemixovala som pred varením.Všetko som nahádzala do hrnca a uvarila.Potom prepásirovala,dochutila,pridávala som aj trošku cukru,nie veľa,ale všetko to potom ináč chutí.
    A blady mary mám veľmi rada...Škoda že už nemám záhradu :-(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Božka ... mixujem až po uvarení ... :) Voľakedy som nemixovala, ale zistila som že pasírovanie potom ide ľahšie a rýchlejšie ...
      Ďakujem za pekný komentár a prajem ti všetko dobré ... pa L.

      Odstrániť
  3. No, my tých rajčín , žiaľ , tento rok nemáme veľa. Nejak nechcú červenať. Tak máme iba na jedenie. Lauri a koľko koreňov rajčín sadievaš? D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka ... sadím každý rok okolo 60 koreňov ... vždy si hovorím, že zasadím málo, no na jar ma chytí ošiaľ a vysádzam a vysádzam ... semiačko mám vždy svoje ...No a potom ich treba spracovať ... :))))
      Tento rok aj ja pozorujem, že úroda je o čosi slabšia ... Rajčiny a jedlá z nich milujem ... takže so spotrebou nebýva u nás problém ... :) Dani pa, maj sa dobre L.

      Odstrániť