sobota 15. augusta 2015

Augustové okamihy ....

A máme tu polovicu augusta ... Prázdniny sa prehupli do poslednej štvrtiny, leto pomaly končí ...  Len tie horúčavy akoby o tom nevedeli ...   Pätnásteho augusta sú v Prievidzi hody ...  V čase môjho detstva sa práve po tomto dátume lámalo počasie ...  VŽDY sa ochladilo, začala som nosiť pančušky a svetríky ...  a tešiť sa na školu ...  óóó ... nie pre učenie, tešila som sa na nové zošity, rôzne zápisníky, všetky pomôcky ... Bola (a som) fanatik do papiernictva ... :)))))  Ale to som trochu odbočila ....
V záhrade kvôli teplu všetko len živorí, každodenné polievaie akosi nepomáha ... ale kvietky si svoju krásu statočne udržujú ...  
echinacea
malý čmeliak sa uložil k spánku ...
 kotúč alpínsky
hortenzie
sušíme novú úrodu chili ... 
  habanero ...
a niektoré stále čakajú na strihanie ...
repík stále dáva kvietky ... aby bolo na čajík ...
Padajú teplotné rekordy ...  merané v tieni ... :(
Filipovi sa najlepšie drieme v lavóre ... samozrejme že bez vody  ...  :))
Ajke je to smiešne ... 
A odtrhla som prvú tekvicu ... skončila samozrejme v kuchyni ...  :)))
Nabudúce vám ukážem, čo som z nej ukuchtila ... Máme všetci radi cukety, tekvice ....
a táto muškátová je obzvlášť dobrá ...

Tak vám milé blogerky prajem vydarený víkend,  prežite ho v zdraví niekde v chládku, pri vode, alebo pod pergolou pri dobrej knihe a osviežujúcom drinku.
Vaša Laura   ♥



12 komentárov:

  1. Aj u vás sú zajtra hody? V túto nedeľu som chodievala na hody k babke do Horných Obdokoviec, hody majú zajtra aj v Topoľčanoch, v Nitre a ktovie kde všade ešte :-)
    Ty pestuješ úplne iný druh tekvice ako ja. Som zvedavá, na aké účely si ju použila. Tej feferónky toľko aj spotrebujete?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pestujem túto muškátovú tekvicu, potom hokkaido ... tieto nám chutia najlepšie a dajú sa dobre uskladniť. V pohode vydržia do februára ... Chili papričky pestujem pre nás aj pre syna ... on si ich zomelie nahrubo a tak pridáva do hotových jedál. My sme doma všetci na ostré chute ... :))) ale sem - tam aj rozdám ... je to vďačný darček pre návštevy ...

      Odstrániť
  2. Laurinka, tie fotky sú tak nádherné a tiež krásne momentky Filipa a Ajky :) Krásny víkend aj Tebe ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  3. follow by email som našla a prišiel mi email, že je to predplatné? Prepáč Laurinka, ja to mám ináč nastavené preto teraz tomu tvojmu nerozumiem...je to spoplatnené?...Skopírujem čo mi prišlo a potom to prosím vymaž...neviem či som niečo zle odoslala, ale robila som podľa pokynov...

    Nedávno ste požiadala o predplatné e-mail na Z mojej kuchyne i fotoaparátov .... Nemôžeme sa dočkať, až odoslať aktualizácie, ktoré chcete e-mailom, tak prosím kliknite na nasledujúci odkaz, aby okamžite aktivovať predplatné:

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je teda pekná blbosť ... Ywettka ... spoplatnené to určite nemám ... :) čo by som ešte nerobila ... nastavila som si ten modul gadet a hotovo ... tiež spm postupovala podľa pokynov ... a možno to len zle preložilo ... veď vieme, ako prekladá google ... Ywett zruš si to, alebo klikni a určite nič neplať ... možno ťa bude upozorňovať aj tak ... :)
      Ďakujem za priazeň a pozdravujem ... pa L.

      Odstrániť
    2. ďakujem Laurinka, mňa to zaskočilo, ale ďalej som už potom neklikala, lebo mi tam vypísalo ešte jeden link aby som naň klikla....tak radšej sa budem takto vracať ako doteraz k tvojim príspevkom...lebo ja to mám nastavené tak, že dole pod receptom mám napísané --upozorni ma--a tam keď kliknem, tak mi potom chodia upozornenia na eamil...srdečne pozdravujem a ešte raz ďakujem za vysvetlenie :) Prajem peknú nedeľu, konečne tie horúčavy ustúpili a popršalo :)

      Odstrániť
  4. Lauri, veď kvietky akoby ani teploty necítili, dobre ich zalievaš, lebo sú nádherné!
    Ale mne sa najviac páčia tie čili papričky a samozrejme krásna tekvica. Tu sa také nepestujú.
    Tak ti prajem aj ja krásnu nedeľu, len dúfajme, že trocha aj u nás zaprší!
    Páá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka, takúto tekvicu som ešte nemala ... ja si vždy nakúpim tekvicové semiačka na jar a potom čakám. Zamerala som sa na pestovanie týchto muškátových, tie sú veľmi dobré na pečenie ...
      Večer zapršalo ... ale máááááálo ... vonku sa ochladilo, vnútri máme stále 28 st. ... a to je furt veľa ... pa pa L.

      Odstrániť
  5. Aj Piešťanoch boli včera hody,ale ja som sedela doma pri ventilátore.Od rána je zamračené a tuším začína mrholiť.Ale sa aspoň ochladilo,na balkóne mám 23°C,ale v byte ešte stále 29°C a ventilátory od rána zapnuté....
    Lauri,kvetinky aj výpestky máš pekné...aj mačičku a psíka,ale fascinujú ma tie papričky.Môj syn hovorí,že keby to šlo dala by som aj do torty :-))) .Tento rok sa ani mojim bylinkám na balkóne veľmi nedarí hoci dostatočne polievam aj rosím...No snáď už bude lepšie.
    Želám Ti príjemný nový týždeň !!!

    OdpovedaťOdstrániť