piatok 7. augusta 2015

Dukátové buchtičky ...

...  boli určite najobľúbenejším jedlom školských jedální a pionierskych táborov ...  Rady na dupľu sa nezmenšovali a pani kuchárky nadeľovali a nadeľovali, až kým všetko neminuli ...  :))    Kedysi dávno, cez prázdniny sme si rozkázali na obed práve túto dobrotu ...  Mamka sa snažila, urobila k buchtičkám  šodó, teda krém obohatený žĺtkami namiesto klasického riedkeho vanilkového pudingu.  A nám to také výživné a dobré nechutilo ... :)))))  Samozrejme, že bola sklamaná  ... kto by nebol ...  :)))
Ja občas urobím túto maškrtu ... práve s pudingovým krémom ... aj včera sme si pochutili ...   :)


Budeme potrebovať :

500 g   hladkej múky
2,5 dl   vlažného mlieka
1 dl   oleja
3 PL  kryštálového cukru
2 vajcia
1 kocka kavasníc

na krém :

7,5 dl  mlieka
1  vanilkový puding
cukor podľa chuti  ( asi 3 PL)

Najskôr  si urobíme kvások, po vzídení ho zapracujeme do cesta, dobre ho vymiesime  a necháme vykysnuť.  Potom rozvaľkáme na hrubšie a režeme  štvorčeky. Ukladáme na plech a boky potierame olejom, aby sa nezlepili pri pečení.
Necháme podkysnúť a dáme piecť.
Medzi tým si uvaríme redší puding a môžeme podávať ...  :)
Prajem dobrú chuť ...  :)

Ozaj ... vedeli ste, že nikdy nesmiete puding pri varení ochutnávať ... teda ... nesmú sa do neho dostať sliny, lebo pôsobením enzýmov ktoré sú v slinách poding poriadne zredne ... Stalo sa vám to niekedy a nevedeli ste prečo je to tak ?  Tak odo dnes ochutnať a lyžičku už do pudingu nepchať ...  :)))

Vaša Laura  ♥

9 komentárov:

  1. I já se stavím s pomyslným talířkem do řady milovníků buchtiček s krémem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Už nakladáááám .... :)))))
      Anička, pozdravujem ... L.

      Odstrániť
  2. hihihi, tak si ich urobila :-)))
    Tvoje, jasné, vyzerajú krajšie, ale zrejme chutné ako naše uťapkané. Ja mám iný postup - urobím šúľky a odkrajujem z nich. A ešte jedno - kysnuté cesto už viac rokov robievam na vode a iba občas dám 1 vajce. Poučila ma takto jedna veľmi skúsená kuchárka a gazdinka, vraj je potom pečivo dlho mäkké a nafúknuté ako perinka a ozaj to tak je.
    Páá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka ... veru urobila ... a pochutili .... :))) Určite ako tie tvoje "uťapkané" ... čo na tom ... :) a len tak mimochodom ... vraj fotka a vzhľad jedla majú vyburcovať u nás chuť si toto jedlo uvariť, pripraviť ... a to tie tvoje buchtičky splnili na 100% ... :)))) určite boli výborné ... :) Miesenie koláčov s vodou ... to som už počula ... ale akosi sa neviem preorientovať ... robím tak pizzu a slané koláče ... k sladkým mi pasuje viac mlieko a vajcia ... raz vyskúšam ...
      Dani ... pa, maj sa dobre ... L.

      Odstrániť
    2. Veru aj ja som dlho odolávala cestu na vode a bez vajca, hovorila som si, že nebudem predsa šetriť na vlastných deťoch. Až raz mi chýbalo mlieko a urobila som v pomere 1:1 vodu a mlieko a nič nebolo poznať a tak potom som vyskúšala samú vodu a odvtedy robím tak. Ale rozumiem, že sa ťažko človek po rokoch preorientuje na niečo nové.
      Pááá

      Odstrániť
  3. Lauri, jaké sú krásne. Jedna jak druhá, krásne rovnaké. Začínam mať na ne obrovskú chuť. :):) Pá. :) D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani ... ja som takú chuť na ne dostala, keď som videla Dankine :)))))
      paaa ... prežite príjemný víkend niekde v chládku ... L:

      Odstrániť