pondelok 27. augusta 2018

239/365 Zlatá hodinka

V úvode sa vám chcem poďakovať za  milé komentáre k včerajšiemu príspevku.   Počasie sa umúdrilo a nič nekončí ...  Dnes bol veľmi príjemný, slnečný, letný deň ...   :)

Už dávnejšie ma niektoré z vás, milé blogerky, požiadali, či by som nezverejnila zopár rád, ako fotiť, aby fotky vyzerali dobre.  Teda poviem vám, vôbec sa necítim kompetentná niekoho učiť, keď to sama dobre neviem ...  Ale zopár základných pravidiel by som  mohla spísať ...


Dnes o svetle ...

Fotenie v takzvanej zlatej hodinke je jednou zo zásadných a najjednoduchších rád, ako vytvoriť lepšiu fotku.   Jedná sa o hodinu po východe a hodinu pred západom slnka. Počas tejto doby je svetlo mäkšie, tiene sa predĺžili a farby svetla sú teplejšie a výraznejšie.
Slnko sa nachádza veľmi nízko nad horizontom,  slnečné lúče precházajú cez väčšiu vrstvu atmosféry, intenzita priameho svetla je znížená.

Keď fotíte cez obed, svetlo je ostré, hlavne na priamom slnku. To čo je v tieni, takmer nevidieť.
Vyskúšajte si to ... Urobiť ten istý záber, pohľad na krajinu, kvetinu,  v čase kedy je slnko vysoko, cez obed a potom pred západom slnka.



A ešte niečo ... rozhodne nepoužívajte blesk ... Fotky fotené s bleskom sú ploché, strácajú hĺbku a v interiéri robia hrozné tiene ... také fotky nevyzerajú dobre ... 
Poviete si, že profíci predsa fotia s bleskom ... áno, používajú blesk pri fotení často ... ale majú ho zatienený rôznymi zmäkčujúcimi difuzérmi a súčasťou ich výbavy sú aj externé blesky ... 
Na vaše prípadné otázky rada odpoviem. Teda, ak budem vedieť odpovedať ... ako som už spomenula, som amatér a fotím najmä srdcom ...  :)

Prajem krásne posledné augustové dni ... vaša Laura ♥

12 komentárov:

  1. Laury jeden z dôvodov prečo rada chodím na tvoj blog sú aj krásne fotky. Povedala by som takmer profesionálne. A keďže tiež to skúšam s fotením , každá dobrá rada nad zlato. Prajem Ti ešte veľa krásnych fotiek, na ktoré sa už teraz teším.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Fotografie je báseň vyprávěná světlem :-)
    Měj se Lauri, moc hezky!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. fotky máš naozaj prekrásne - také ľudské....na nič sa nehrajú...je z nich cítiť Teba...jana

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Lauri, hezký příspěvek, věřím, že jej ocení mnoho Tvých čtenářek. Na "zlatou hodinku" jsem si časem přišla sama. Řada fotek do mého "aha" momentu byla přesvícená a nehezká a já nechápala, proč to tak je (a byla lenivá hledat si více informací a studovat to), ale jednou to naštěstí docvaklo i mně a od té doby fotit přes poledne na plném slunci ani nezkouším, nejraději vycházím "na lov" pěkných záběrů před západem slunce :-) Jsem však zvědavá na další Tvé tipy a rady. Tvé fotky miluju :-) Krásný den A.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Lauri, tvé fotky jsou naprosto dokonalé, i proto se mi tvůj blog tak líbí. Mohu se zeptat, jaký máš objektiv? Často vidím, na kytičkách a detailech, že používáš makro objektiv?
    Moc děkuju a přeji krásný den, Petra

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Užitečných rad není nikdy dost. Fotky máš moc fajn, takové "hladící" :o).
    Měj se hezky a dobré světlo napořád...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Lauri,
    pekne si to zhrnula. U nás je veľký fotograf manželík, v poslednej dobe fičí na makrách, zväčšenie je milión krát, ale dá sa s ním fotiť len na statíve a to mňa nebaví :-)
    Zlatá hodinka je fajn na fotenie, len skoro vždy vtedy nemám foťák...
    Pekný deň.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Lauri, ja milujem tvoje nádherné fotografie a tiež ďakujem za cenné rady ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Lauro, díky za rady. Tvé foto je vždy moc prima , jako Tvé recepty. Zdravím. Marie

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Lauro, zlatá hodinka dělá opravdu divy, také v ní ráda fotím. Hlavně, když se v tu dobu ocitnu na nějakém zajímavém místě. Máš hezké fotky z této doby. :o) D.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Super si nám dala rady, ale aj tak nebudem fotiť ako ty! A je mi smiešne, lebo ja fotím s bleskom stále a deti sa mi smejú, ale mne to na mojom foťáku - taký lacný šmejdík, aspoň podľa mňa, pomáha :-)
    A na tvojej fotke krásne vidieť, že tu máme jeseň.


    OdpovedaťOdstrániť