streda 14. februára 2018

Strapaté šišky

Pomaly končí Popolcová streda ... začiatok veľkého predveľkonočného pôstu ...  Nikdy sme pred sviatkami jari striktný pôst nedržali ... dokonca sme sa doma ani v ničom neobmedzovali ... s výnimkou prvého dňa - Popolcovej stredy a posledného, ktorým bol Veľký piatok.  To sme držali pôstny deň, rozumej, deň bez mäsa ...  Jedálniček  tomu prispôsobovali  aj v školskej družine a závodnej jedálni.


Každý rok počas Fašiangov aspoň raz robím kysnuté šišky, alebo inak - pampúchy. Tento rok mi to akosi neprišlo ... ten čas ubieha neskutočne rýchlo ...  Na šišky som si spomenula až včera, keď som čítala príspevok na blogu u Ilonky   .  Ona tam má úžasný recept na jednoduché a rýchlo hotové šišky z tvarohového cesta.
A množstvo tak akurát ... pre nás dvoch aj prípadnú návštevu ...  :)  Tá mimochodom aj prišla ... hi hi
Rozhodla som sa, že Strapaté šišky dnes urobím .  A veru že nesklamali ...  Príprava cesta je jednoduchá, rýchla a napriek tomu, že sa vysmážajú, nie sú nasiaknuté tukom.
A tu je recept ...  Šišky môžete urobiť aj ako nedeľný dezert, alebo ponúknuť nečakanej návšteve ...

Takže budete potrebovať :  

250 g   jemného tvarohu
2 vajcia
1 dl mlieka
200 g  polohrubej múky
1/2 prášku do pečiva
1 PL  rumu

Všetko zmiešajte na hladké cesto, dobre v kastróliku rozhorúčte olej a malou lyžičkou ukrajujte kúsky cesta, ktoré ponárajte do oleja a vysmážajte do červena.  Kúsky zdvojnásobia svoj objem.  Hotové šišky nechajte odkvapkať na papierovej utierke. Ešte horúce obaľte v práškovom cukre.
Ja som cesto ochutila mletou škoricou a ešte niečo ...  podávala som k nim DIP z bieleho jogurtu, do ktorého som zamiešala domáci marhuľový džem.  No čo vám poviem ... výborné to bolo ...
A hlavne ... odpadlo mi zdĺhavé kysnutie cesta, prplanie s vykrajovaním, plnením  a lepením pampúchov.

Ďakujem Ilonke za fajn recept.

Vaša  Laura ♥


3 komentáre:

  1. Lauri, krásně se povedly a s dipem musely být skvělé!
    Hezký den, Ilona

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jsou prima. Znám ten recept, ale už jsem ho dlouho nepoužila. Takže bych to měla napravit.
    Příjemný den!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť