štvrtok 8. februára 2018

39/365

Každý rok  kupujeme celý bôčik a robíme si z neho domácu údenú slaninu.  Domáca je pri letných opekačkách neporovnateľne lepšia, ako kupovaná ...  Bôčik manžel vykostil, nakrájal, ja som uvarila pác a po vychladnutí sme do neho slaniny namočili.  Budú v ňom odpočívať dva týždne ...


Z odrezkov som vyškvarila masť a ostali vynikajúce, chrumkavé domáce škvarky ...   Mám ich rada ešte teplé ... keď vychladnú, už ich nejem ...  a zohrievané, to už nie je ono ... 
Tak teraz večer aspoň trochu ... a aby nezaškodili,  zapiť  dobre vychladeným pivom ...  :))))
Hi hi ... ale inak som normálna ...   :)
Majte sa dobre,  vaša Laura ♥

9 komentárov:

  1. A ja ich zjem aj studené :-)
    Viem, že by som nemala, ale dá sa odolať?
    My tiež robíme svoju slaninku, máme akurát v pláne, ale nerobíme pác, len nasolíme, rasca a korenie a vo vlastnej šťave muž denne prevracia a oblieva, aj tri týždne a potom do udiarne :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak a nás čeká za pár dní zabíjačka. Také už se mimo jiné těším na škvarky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Lauro, super, škvarky k nakousnutí.
    Tradice máš pod kůží :o)
    Krásný pátek, Ilona

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Škvarky a sádlo miluje můj manžel. I já mám ráda chléb se sádlem. A pivo máme rádi oba. :-)
    Měj se Lauro, moc hezky. Děkuji za Tvoje návštěvy u mně na blogu.
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
  5. mňááám domace oškvarky.... ešte také teplé...dala by som si povedať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Milá paní Lauro, prosím, mohla byste mi napsat recept na lák, do kterého slaniny nakládáte? a když jsou naložené, tak v lednici? a překládáte? kontrolujete? jako třeba maso na uzení? děkuji moc Majka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Majka, priblizne na 10 kg masa (slaniny) :
      15 litrov vody
      1 kg soli
      1 balicek razce
      1 hlavicka ocisteneho cesnaku
      4 bobkove listy
      1/3 balicka celeho cierneho korenia
      vsetko prevarit a nechat vychladnut. Slaninu nechat v naleve 2 tyzdne, prekladat, obracat kazdy den. Potom oplacnut a zavesit do udiarne... Mame to na chladnom mieste, v studenej komore na zemi.
      Pekny piatok zelam aj ja
      ... :) L.

      Odstrániť
  7. Laury, taky miluju škvarky ještě horké. Hezký víkend.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Lauri, takých normálnych je nás viac :))) škvarky voňajú až sem...škoda že nemáme udiareň, určite by som využila tvoj recept na nálev...pekný deň

    OdpovedaťOdstrániť