streda 23. januára 2019

Huspenina

Jedlo týchto studených dní.  Moji chlapi ju milujú, ja už menej ...


A môj recept ...
Kupujem balíček na huspeninu v markete ... sú tam kože, paprčka, koleno ...   Tieto suroviny najskôr máčam v studenej vode  cca 2 hodiny kvôli pachu ... takého, toho bravčového ...
Potom to dám do hrnca, zalejem  2,5 až 3,5 litrami studenej vody, pridám cibuľu, 4 cesnaky, mrkvu, petržlen, bobkový list, nové aj čierne korenie a soľ .  Pred koncom varenia ešte pridám  trošku octu.
Všetko pomaly varím 2 - 3 hodiny, až sa oddeľuje mäso od kosti.  Urobím skúšku, či sa huspenina sadne (na vychladený tanierik dám lyžicu polievky a po chvíli by sa mala sadnúť) a všetko precedím cez sito na cestoviny v ktorom mám utierku, alebo plátno.  Čistú tekutinu ochutím podľa potreby soľou, mletým korením, prípadne troškou octu.
Do misiek nakrájam a rozdelím mäso z kolena, zeleninu, zalejem tekutinou a nechám stuhnúť ...
Podávam s nakrájanou surovou cibuľou a polievame si to octovou vodou - zmiešame vodu s octom v pomere 1:1.
POZOR, huspenina nesmie zamrznúť !!!
Teda ju nedávame do mrazničky, ani ju nenecháme stuhnúť na mraze vonku.

vaša Laura ♥

12 komentárov:

  1. Huspeninu nedělám často, ale manžel ji má rád. Já ji sním, ale že by to pro mne byla až tak velká pochoutka, to ne.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hanka, ani ja ju nerobím často ... raz, dvakrát do roka ... :))) L.

      Odstrániť
  2. Lauri, tak mám pocit, že je to mužská pochoutka. Taky ji dělávám, a já taky jen trochu ochutnám. Ale chlapi je po ní můžou utlouct.
    Měj prima den. Petra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Peti, pekné dni aj tebe a ďakujem za návštevu ... pa L.

      Odstrániť
  3. juuj minulý týždeň som robila aj ja. u nás je to zase naopak, ja ju milujem a manžel ju vôbec neje :) huspenina je inak dievčatá dobrá na kĺby...:) tak ja ich mám teraz premazané jedna radosť :). Ja ju robím trocha inak, nedávam tam zeleninu, len mäso, soľ, korenie, cibuľku a veeeela cesnaku. ale že veľa...také dve hlavy, ktoré potom v cesnakovači rozpučím...na konci ten cesnak nie je cítiť..ono sa to tam rozvarí alebo čo...no ale aj tak, mňam dala by som si :D, pa Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zuzka, u nás v rodine sa huspenina vždy varila aj so zeleninou, tak to robím aj ja ... každý má svoj recept, ktorý mu vyhovuje ... Viacej cesnaku by som aj ja mohla dávať ... máme ho radi ... tak nabudúce ... :) A že je dobrá na kĺby, to viem ... no neporadím si ... Zuzi, maj sa dobre ... L.

      Odstrániť
  4. Lauri,
    ale aká je zdravá a koľko kalogénu obsahuje :-) Ja mám rada huspeninu, tiež ju jem s cibuľou a polievam čistým octom, môj muž citrónom.
    Pekný deň, pá
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Viem, že je zdravá ... ale ja si radšej kúpim, alebo doma urobím šunku v aspiku ... Želatina je na kĺby tiež dobrá. :) Aďka, pozdravujem ... L.

      Odstrániť
  5. Laury, já ji mám moc ráda na rozdíl od mého muže. Takže to nebude jen mužská záležitost. Měj se krásně.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Každému podľa chuti ... a ako to riešiš ? Uvaríš si ju občas sama ? Marti ... maj sa dobre ... L.

      Odstrániť
  6. A ja ju milujem! A aspoň že je zdravá, môžem si dopriať :-)
    U nás ju varí muž a nedávame mrkvu, on hovorí, že je potom nasládla. Všetko ostatné rovnako :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Moja svokra varievala huspeninu z údených koží a kolien ... tú som teda naozaj nemala rada ... Koľko rodín, toľko zvykov pri varení ... :) Hlavne, že každému chutí ... Danka, pa L.

      Odstrániť