pondelok 25. júna 2018

Marhuľový džem

Ráno u nás zazvonil kamarát obťažkaný dvoma plnými taškami  marhúľ.  Vraj už nevedia čo s nimi, tak rozdáva ...  No a ja som sa im potešila ...  Marhuľky malé, ale chuťovo výborné, svojou mäkkosťou vhodné akurát na džem.  Bolo ich dosť ... osem kilov ...   Tak  rýchlo umyť, vykôstkovať, rozmixovať a zasypať cukrom.   Nechala som ich trochu odpočinúť ...


Na kilo  marhúľ som dala 550 g cukru ...  a do celej dávky som zamiešala 1 polievkovú lyžicu mletého zázvoru.   Ten dal džemu zaujímavú chuť. 
Marhule som nerozmixovala do hladka ... máme radi kúsky ovocia na vianočke ... :)
Najskôr pripraviť poháre, vyvariť víčka ...
Ja varím džemy v dvoch panviciach ... po troške, zdá sa mi to rýchlejšie ...
Štyri naberačky varím dovtedy, kým sa nevytvára za vareškou cestička ...  Pri prvej panvici spravím skúšku tuhnutia na vychladenom tanieriku ...
a potom už šup do pohárov ... horúce, rovno z panvice ... Ešte sa nestalo, aby mi pohár pukol ...
Hneď zavíčkujem a uložím do deky.
Takto som dnes uvarila z ôsmich kilov  27 pohárov výborného džemu.

 Všetky som zabalila do deky a takto budú odpočívať do zajtra ... Prebehne tzv,  pomalá sterilizácia.
Toľko reportáž z dnešného varenia džemu, prajem vám všetko dobré ...  :)
vaša Laura ♥


13 komentárov:

  1. Tak to bude dobrůtka.....Zajímavé, že děláš sterilizaci až další den.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nerobim.... Ono to prebehne pod tou dekou... Pohare zabalim horuce a pomalym chladnutim sa vytlaci z nich vzduch, vicko sa preliaci, teda chyti... To je pimala sterilizacia... :)

      Odstrániť
    2. Aha....já to tak dělám taky, ale ne pod dekou .A nevěděla jsem, že se tomu tak říká....♥

      Odstrániť
  2. Taky se těším až budu dělat meruňkový džem. Ale zatím jsem na trhu neviděla takové, aby byly vhodné.
    Máš pěknou zásobičku na zimu :-).
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hanka, ani nepamatam, kedy dom varila marhulovy dzem... U nas sa im nedari. Variecam z ciernych ribezli a ten je tiez vynikajuci. Robim ho len zo stavy, vydia mi v nom supky. Hanka, pekny den prajem ... :) L.


      Odstrániť
  3. Lauri,
    si pilná ako včielka.
    My máme tento rok iba pár marhúľ (vo svokrovej záhrade), asi dve kilá sme naoberali a ešte ich je pár na strome, zato minulý rok sme tiež rozdávali :-) Veru, niet nad dorbých kamarátov.
    S ďumbierom som ešte džem nerobila, budúci rok vyskúšam.
    Pekný deň,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vyskusaj, dobry je s dumbierom... :) a treba dufat, ze na buduci rok sa opat zadari... Maj sa dobre pa L.

      Odstrániť
  4. Laury, ty jsi tedy pilná. Já už jsem dobrou meruňku nejedla ani nepamatuji. Kolem nás nikdo nemá a z krámu se nedají jíst. Měj se krásně.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marti, tiez by som nemala keby dobry kamarat nepriniesol... Oni ich maju kdedi od Trnavy, u nas sa marhuliam nedari. Vraj priniesli sedem plnych zelenych bedniciek... Tesim sa z tohoto dzemu, marhulovy som uz roky nemala ... Vzdy robom len z ciernych ribezli (ten ma este caka) ... :) pozdravujem ... L.

      Odstrániť
  5. Lauri, fantastický lekvárik si navarila....aj ja chcem takého kamaráta. Tiež chcem kúpiť marhule a navariť takú dobrotu ale nedarí sa mi zohnať za prijateľnú cenu, dať 2-3 eurá za kilo sa mi zdá veľa...Nech sa ti darí. Ahoj

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No veru som sa marhuliam potešila aj ja ... domáce sú domáce ... Evka, maj sa fajn ... L.

      Odstrániť
  6. Pošli kamaráta aj na Oravu, kúpim :-)
    Marhuľový mám ja najradšej, ale ako tu dievčatá píšu, tie v obchode ani chute poriadnej nemajú. Ja používam na všetky džemy želírovací cukor a potom toľko nevarím, len pár minút. Pomalú sterilizáciu robím tiež, v deke a spacáku:-)
    Lauri, ale v jeden deň spracovať toľko kg je poriadna fuška, si šikulka!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani, keď robím džem z kila ovocia, používam želírovací cukor aj ja ... ale z toľkej dávky ... asi by sa džem predražil ...Odkôstkovať mi marhule pomohla Katka, stihli sme to do obeda ... :) Potom to už išlo rýchlo ... :))) Maj pekné dni, pa ... L.

      Odstrániť