nedeľa 24. júna 2018

175/365 Moje hortenzie

 Sú to krásne a vznešené rastliny ... Svojimi kvetmi mi skrášľujú záhradu počas celého leta ... a na jeseň ...  postrihám odkvitnuté kvety a použijem na zimnú výzdobu bytu ...
Len musím ešte popracovať na okyslení pôdy, aby kvetenstvá zmodreli ...  to len bude krása ...
Viete, že si hortenzie môžete veľmi ľahko rozmnožiť odrezkami ?    Zo zdravej rastliny odrežte  zelený konár aby mal aspoň 5 listov, tri spodné odstráňte, zasaďte  do kvetináča so zemou  a zalievajte ... Po čase konárik pustí korene a začne klíčiť  ...



 
A o miekoľko dní neskôr ...

Ďakujem za nakuknutie a prajem krásny týždeň ...
Vaša Laura ♥

7 komentárov:

  1. Máš ich prekrásne! Na modré je také špeci hnojivo. Biele sa však vraj nikdy na modro nesfarbia. To som čítala :-)
    Ale s tým rozmnožovaním to vyskúšam, suseda má bielu, o tom sa nedočítaš, lebo by záhradníci krachli, hihihi.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ano, u nás je kyselá půda, proto mi hortenzie z růžovo-zelenkavo- zmodrala bez mého přičinění.
    Jak už jsem psala na blogu, tak letos ji mám tedy obsypanou květy až neuvěřitelně.Ta Tvoje růžová je ale taky moc pěkná. Včera odpoledne jsem se podívala na Tebou doporučený film a líbil se mi - moc!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Laury, to je nádhera. My hortenzie nemáme, i když se mi moc líbí. Měj se krásně.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Lauro, u nás se prodává hnojivo na hortenzii, aby květy byly modré. Přidávám to hnojivo už třetím rokem, ale i letos se vyskytly zase některé květy růžové. Nemyslím si, že je to nekyselou půdou. Vidím v okolí, kde v minulých létech měli hortenzie krásně modré, že letos mají růžové. Zdraví Iwka

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Hortenzie máš nádherné, Lauro. A moc hezky jsi je nafotila.
    Henrieta

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tiež ich máš prekrásne, tento rok sa im veru darí. Moje sú tiež nádherné len posledný lejak ich trochu zničil. pa

    OdpovedaťOdstrániť