utorok 10. novembra 2015

Sladké veľhory

To je názov dnešného zákusku.  Chuťovo je vynikajúci, ľahký a vláčny.  Je z odpaľovaného cesta a priznám sa, že sa mi nevydaril tak, ako by sa mal. Napriek tomu som bola zaň pochválená ...  :))
Pred odpaľovaným cestom som mala rešpekt ... Nikdy som ho nerobila, akurát som si pozrela pár videí na nete ... Mimochodom, v každom bolo niečo iné ukázané ...
Cesto sa mi totiž slabo zvrásnilo ... ale už presne viem, kde som urobila chybu ...   V jednom videu vraveli, že treba dobre odpariť vodu z prvej etapy miešania. Tak som svedomite odparovala, miešala a miešala ... No a potom počet vajec uvedených v recepte bol nedostačujúci ...  Cesto som mala príliš husté .   Nabudúce si dám lepší pozor ...  :)   Ako to má vyzerať, si môžete pozrieť TU u Danky Pod brezami
jej fotopostup doplním mojim receptom ...  :)


Budeme potrebovať :

6 vajec
150 g  hladkej múky
250 ml  vody
125 g  stuženého tuku  Cera
čokoládová poleva

plnka:
300 g  kryštálového cukru
150  ml  vody
500  ml  mlieka
2 balíky  Zlatý klas
2 PL hladkej múky
2 žĺtky
1  maslo, alebo Hera
2 šľahačkové smotany

Stužený tuk  (videla som recepty, kde išlo maslo ... to je asi zdravšie)  dáme do vlažnej vody, pridáme štipku soli a varíme, kým sa tuk nerozpustí.  Do vriaceho postupne primiešavame hladkú múku a varíme do zhustnutia.   Do vlažnej masy postupne zašľaháme vajcia a na miernom ohni dobre vyšľaháme metličkou, kým nevznikne krémové cesto.
Cesto rozdelíme na dve časti, kazdú natrieme na plech vyložený pečiacim papierom a upečieme.  Pri 250 stupňov, 15 minút. Cesto sa zvrásni a povydúva.
Plnka:
Cukor skaramelizujeme, zalejeme vodou, karamel v nej rozpustíme a necháme vychladnúť.  Vlejeme to do mlieka a s pridaním žĺtok, múky a zlatých klasov uvaríme hustý puding.  Do horúceho nakrájame maslo (heru) a dobre šľaháme ... dáme do chladničky stuhmúť ...  sem- tam prešľaháme.
Krém natrieme na prvý plát, naň navrstvíme ušľahanú šľahačku a prikryjeme druhým plátom.
Vrch pofŕkame čokoládovou polevou a necháme stuhnúť do druhúho dňa ...


Ak recept vyskúšate, prajem dobrú chuť ...  :)

Vaša  Laura ♥



10 komentárov:

  1. çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık! :) selamlar Türkiye'den!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Saadet ... güzel Yorumlarınız için teşekkür ederiz ... :)
      L.

      Odstrániť
  2. Lauro, to vypadá tak, ale tak moc lákavě. Zákusek musí být určitě výborný. Nevím, jestli já se k němu dopracuju.
    Měj se moc hezky. Zdraví Jarka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka ... ako som už písala ... bol veľmi dobrý ... Už som ho chcela skúsiť dávno, no obávala som sa toho cesta ... a keď som ho u Danky na blogu uvidela, dodalo mi to odvahu ... Určite ho ešte urobím, skúsim napraviť chyby ... :) pozdravujem, pa pa L.

      Odstrániť
  3. Bože, ale by som si jeden dala! Lauri, zaslúžiš pochvalu, nepodceňuj sa, si skvelá cukrárka a kuchárka!
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka ... ďakujem za pochvalu ... Vieš, mňa to celkom baví ... nemám vôbec problém začať piecť o deviatej večer ... :))))
      Dani paa, maj pekný deň ...

      Odstrániť
  4. Nádherné veľhory...na tento recept sa chystám aj ja už strááááááášne dlho :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Lauri čau. V prvom rade som veľmi rada, že aj môj recept ťa navnadil do vyskúšania upiecť odpaľované cesto. A ďakujem ti, že si ma spopulárnila na tvojom blogu. :):)
    Lauri pozerám, že ten recept je cca rovnaký a ja som dala tiež 6 vajec a nemala som problém s vydúvaním. :):) Sa mi to povydúvalo až moc tuším. :) Išla som presne podľa receptu, nič som nemenila, ak sa dobre pamätám.
    Ale máš ho krásny, prekrásny.
    pa. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani ... nemáš za čo ďakovať ... práve ja mám zmiešaný pocit, že opakujem po niekom ... :))))
      Tiež som presne dodržala recept, teda množstvá. Ale ... keď som rozpúšťala Ceru, pridala múku, asi som to dlho miešala a odparila vodu ... Po pridaní vajec cesto bolo hutné, zle sa roztieralo ... ty ho máš krásne, vláčne a lesklé. Tam som asi spravila chybu a obe cestá sa mi zduli len na dvoch miestach ... nvadíííí, aj tak bol veľmi dobrý ... čo tam po vzdutí ... aj keď recept "veľhory" je práve o tom ... :))) Maj sa fajn, ahoj ... L.

      Odstrániť