streda 21. novembra 2018

Fazuľová torta bez múky


V úvode sa vám chcem poďakovať za vaše milé komentáre k včerajšiemu príspevku. Potešilo ma, že sa oriešky páčia ... :)

Áno,  javí sa to ako nezmysel, ale aj z fazule sa dá urobiť dobrá torta.  A bez múky, teda aj zdravá.  Už dávno som si na ňu kúpila dve konzervy červenej fazule, aj som na ne zabudla,  potom zas objavila ... no a dnes som konečne tortičku upiekla.


Torta je dobrá, nikto neodhalí, že jej základnou surovinou  je červená fazuľa. Vôbec ju tam totiž nie je cítiť. Torta chutí  po čokoláde, škorici a konzistenciou pripomína brownies.  Tým, že neobsahuje múku, je trochu hutnejšia.

Na tortu s priemerom  20-24 cm  budeme potrebovať:

2 konzervy 400 g červenej fazule
200 g hnedého cukru
1 KL vanilkového extraktu
5 vajec
152 g rozpusteného masla
4-5  PL kakaa
1 prášok do pečiva
1 - 2 KL mletej škorice
1/4 KL soli

poleva:
100 g horkej čokolády
50 ml šľahačkovej  smotany




Fazuľu scedíme a na sitku ju prepláchneme pod tečúcou vodou.  Odkvapkanú fazuľu dáme do vyššej nádoby a pridáme 2 vajíčka.  Spolu rozmixujeme ponorným mixérom dohladka.
V mise ušľaháme 3 vajcia s cukrom kým  sa nezdvojnásobí ich objem. Pridáme  rozpustené maslo a vanilkový extrakt.  Potom do misy k vajciam pridáme mixovanú fazuľu,  preosiate kakao, prášok do pečiva, škoricu, soľ.  Všetko spolu ešte dobre prešľaháme.
Dno tortovej formy (priemer 20-24 cm) vystelieme papierom na pečenie a potrieme ho trochou oleja. Boky formy ostanú suché !   Cesto vylejeme do formy, vrch urovnáme a strčíme do rúry vyhriatej na 180 stupňov.   Mala by sa piecť 45 minút, no ja som piekla dlhšie, kým špajdla neostala suchá.


Tortu necháme poriadne vychladnúť. Stačí jemne poprášiť práškovým cukrom. Ak sa rozhodnete pre čokoládovú polevu, tak čokoládu spolu so smotanou zahrievame nad parou a za stáleho miešania ju necháme  úplne rozpustiť.  Necháme ochladiť a vlažnú ju môžeme naniesť na tortu. Dozdobíme strúhaným kokosom.


Keď budem tortičku piecť druhý krát,  určite ju prerežem napoli a naplním marhuľovým džemom, aby  sa chuť trochu osviežila.

Milé blogerky ... poznáte tento recept ? piekli ste už fazuľovú tortu ?  alebo niečo z nezvyčajných surovín ?

pozdravujem   -  vaša Laura ♥

5 komentárov:

  1. Lauro, tento recept neznám a určitě vyzkouší. Nejmladší vnučka má bezlepkovou dietu, tak sbírám a zkouším recept bez mouky. Díky za recept. Marie

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lauri,
    výborná torta, občas ju pečiem aj ja a veru tam tie fazule nie je cítiť. Tvoja je aj krásne nazdobená. U nás bola dnes iba bábovka s polevou :-)
    Pekný večer, pá
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Laury, tak tohle jsem nikdy nejedla, Zní to divně, ale věřím, že je dort dobrý a je krásný. Měj pěkné dny.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vypadá moc dobře, ale teda fazole? To si neumí představit, že bych tam dala :D Ale tak když se může používat cuketa, tak proč ne fazole? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Prekvapila si ma tortičkou, je to zaujímavý recept. Ja som dávno robila fašírky z fazule a doniesla do roboty, nik nevedel uhádnuť z čoho sú a boli výborné. Kedysi sa hovorilo, že sa "pančuje" mrazené gaštanové pyré fazuľou a mne tak chutí :-)

    OdpovedaťOdstrániť