streda 27. apríla 2016

Losos s pomarančovo-zázvorovou omáčkou

Zas jeden recept na Lososa ...  úplne jednoduchý a úplne rýchly ... Necháte sa inšpirovať ?


Pre dve osoby budeme potrebovať :

asi 400 g lososa s kožou
1 pomaranč
kúsok zázvoru
1 KL trstinového cukru  (zarovnaná)
1 lyžica masla
soľ, korenie
olej

Najskôr  rybu umyjeme, osušíme, posolíme, pokoreníme a necháme odstáť ...
Medzi tým nožom ošúpeme pomaranč a povykrajujeme mesiačiky bez kože ... Z toho, čo nám ostane v ruke, vytlačíme šťavu ...  Zázvor pokrájame na drobné kúsky ...
Na rozpálenom oleji opečieme lososa najskôr na strane s kožou ... do chrumkava ...
Trvá to asi 3 minúty ... Potom ho prevrátime, pridáme zázvor a trstinový cukor, aby skaramelizoval.
Keď sa losos prepečie, pridáme pomaranč aj so šťavou a prehrejeme ...  Nakoniec do omáčky pridáme maslo a môžeme podávať ...  Ak sa zdá omáčka sladká, pokvapkáme ju citrónovou šťavou ...

Prajem vám dobrú chuť ...
Vaša Laura ♥



8 komentárov:

  1. Nam, nyt on herkullinen ja kaunis ruoka ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kirsti ... me rakastamme sitä ympäri vuoden ... :)
      Kiitos vierailusta ja laji kommentti ... ♥

      Odstrániť
  2. Lauro, vypadá to moc chutně ... a ta první fotka nemá chybu !
    Měj se fajn. Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka ... nielen vypadá ... pochutili sme si ... ďakujem za pochvalu ... :)
      pozdravujem ... pa L.

      Odstrániť
  3. Vyzerá to skvele! Neviem, či by mi chutila sladká chuť, pomaranč by mi ani nevadil, ale ten cukor skaramelizovaný asi áno :-(
    Lauri, všimla som si, že rada robíš lososa a ja ho vôbec nerobím. Musím to zmeniť!
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka ... nebolo to až tak sladké, pridala som aj citrón ... cukru je málo a môžeš dať ešte menej, alebo ho celkom vynechať ... My máme nasladlú chuť s mäsom celkom radi ...
      Treba skúsiť ... Pre dvoch úplne stačí balíček z Lidla a varenie je úplne jednoduché a rýchlo hotové. Maj sa dobre, pa L.

      Odstrániť
  4. Lauri, naaranžovala si to perfektne na tom prvom obrázku. :) Aj tie zemiačky.... Krása.... D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Raz som čítala, že fotka jedla má vyzerať tak, aby každý, kto sa na ňu pozrie, pocítil potrebu uvariť si to ... tak sa toho držím a snažím sa ... niekedy sa mi to podarí, inokedy nie ... :))) Danka maj pekný zvyšok rýždňa ... pa L.

      Odstrániť