štvrtok 14. apríla 2016

Tvarohový koláč z lineckého cesta

Tento fantastický koláčik som upiekla podľa receptu uverejnenom na blogu Raspberrybrunette.  Nedalo mi, aby som sa s ním nepodelila ...  Na prípravu je veľmi jednoduchý, zvládnu ho aj začiatočníci ... ale tá chuť ... dostane vás jemnosťou a sviežosťou .   Tak čo ... upečiete si ho cez víkend aj vy ?


Budeme potrebovať :

250 g  polohrubej múky
100 g  práškového cukru
125 g  masla (hera, palmarín)
1  vajce
1  vanilkový cukor
pol prášku do pečiva
plnka:
500 - 750  g tvarohu   (čím viac, tým lepšie)
1-2  vajcia
100 g práškového cukru
kôra z 1 citróna
citrónová šťava podľa chuti
džem výraznej chuti, napríklad  malinový, ja som dala z čiernych ríbezlí ...

A ideme na to ...  Najskôr si zo surovím zamiesime cesto,  zabalíme ho do fólie a na 20 minút dáme do chladu.  Medzi tým si okrúhlu formu s priemerom 26 cm vymažeme maslom a vysypeme hrubou múkou.
Pripravíme si plnku zmiešaním tvarohu, cukru, žĺtkov, a nastrúhanou citrónovou kôrou. Nakoniec zľahka vmiešame sneh z bielkov a ochutíme podľa potreby citrónovu šťavou.

Ochladené cesto rukou roztlačíme na dno formy, povyťahujeme po okrajoch ... Rozotrieme plnku a  uhladíme ju.
Džem si dáme  do mikrorénového vrecka, urobíme v rožku otvor a vytlačíme prúžky.
Špáratkom potom vytvoríme vzorku.
Upečieme pri teplote  180 stupňov  40-45 minút.
Tak ... nech sa vám vydarí ...  rodinka si určite pochutí ...
Vaša Laura ♥

4 komentáre:

  1. No, ten nielen vyzerá chutný, ale aj krásny! S tým džemom to je dobrý nápad!
    Lauri, ten vyskúšam niekedy, aj keď viem, že môj nebude taký pekný :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani, som rada, že ťa zaujal ... je naozaj dobrý ... a nepodceňuj sa ... fotky tvojich jedál nie sú vôbec zlé ... vždy to máš pekne naaranžované, s výborným a zrozumiteľným fotopostupom ... maj sa dobre ... pa pa L.

      Odstrániť
  2. Lauri ale si ho vyparádila :) určite tvoj recept vyskúšam...maj sa pekne a uži si víkend.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evi, budem rada ... Aj tebe prajem prijemny vikend. Pa L.

      Odstrániť