pondelok 15. septembra 2014

Šalviový sirup

Šalvia je prekrásna bylinka ... má zvláštne listy ... chuťovo však až tak báječná nie je ...  :))))))  Čaj z nej chutí horko a také ja nemám moc rada. Ale na druhej strane je veľmi osožná ...
Šalvia pôsobí silne antibioticky pri ochoreniach horných dýchacích ciest, bolestiach v hrdle a angínach. Pôsobí protizápalovo na močové cesty, tráviace ústrojenstvo aj gynekologické orgány. Harmonizuje nervovú sústavu. V období prechodu, v malých dávkach znižuje potenie, zmierňuje návaly z tepla a búšenie srdca.
Čaj teda nemusím, ale sirup na zimu si robím už niekoľko rokov.


Budeme potrebovať:

500 g  kryštálového cukru
600 ml  vody
2 veľké hrste šalvie
1 citrón

Cukor zalejeme vodou a roztok privedieme do varu.  Šalviu nakrájame na kúsky a vhodíme do vriacej cukrovej  vody.  Chvíľku povaríme, potom odstavíme a necháme trochu vychladnúť.
Pridáme nakrájaný citrón a necháme cez noc vyluhovať.
Ráno roztok znovu zohrejeme, cez husté sitko scedíme a nalejeme do fliaš.  Dobre uzavrieme, zabalíme do deky a necháme pomaly chladnúť.
 

Šalvia lekárska je príjemne aromatický poloker s nádherne fialovými kvietkami. Hovorí sa, že keď Briti začali dovážať čaj z Číny, Číňania si šalviu cenili natoľko, že za jednu bedničku sušenej anglickej šalvie boli ochotní dať dve bedničky čaju.
Zaujímavosť: Názov šalvia pochádza z latinského slova salvere znamenajúceho "liečiť". V ľudovom liečiteľstve ju využívali kvôli jej antiseptickým a protizápalovým účinkom.

Ako Šalviový sirup pomáha:

Osoby bez zdravotných problémov sa po užívaní Šalviového sirupu cítia lepšie a pocítili aj mnoho ďalších pozitív.
  • má dezinfekčné účinky na tráviacu a vylučovaciu sústavu
  • podporuje regeneráciu organizmu
  • prispieva k zmierneniu potenia, ktoré je výsledkom nervových prejavov
  • pracovnej preťaženosti a nervozite

5 komentárov:

  1. Sirup vyzera dobre...robila som ho aj ja a presne tento recept chrípka už nema šancu :-) Super blog, som rada že som ťa objavila, a začínam ťa sledovať :-) Tvoje recepty sú zvlašť zaujímave pre mňa aj tým že sú s fantastickym postupom, hlavne fotkami, ďakujem a prajem krásne dni.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mery ďakujem ... :)))
      budem sa tešiť každej tvojej návšteve a vyskúšanému receptu ...
      pekný deň ti prajem .. :)
      L.

      Odstrániť
  2. Mám dosť šalvie tak hľadám čo s ňou tak som objavila tento recept,len sa chcem opýtať na dávkovanie užívanie sirupu ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť