piatok 31. októbra 2014

Pečený čaj

Táááák som ho teda urobila ... dlho - predlho som sa chystala.  Nebola som si istá, či nám bude sladký čaj chutiť ... U nás sa pije čajík nesladený.  Iba v čase chorôb a zapáleného hrdla si sladíme medom.
Ale obávala som sa zbytočne, Tento sladký ovocný čaj je vynikajúci.  Je na vás, ako sladký ho budete mať... podľa dávkovania, zriedenia vodou. Vôbec nie je náročný na prípravu. Môžete použiť ovocie jesenné, hrušky, jablká, alebo si počas roka ovocie postupne zamrazíte a keď budete mať chuť, čaj upečiete ... Vždy však treba citrón, pomaranč a koreniny.  Dokonca môžete použiť aj kompótované ovocie aj so šťavou.  Teda ... ako na to :


Budeme potrebovať:

rôzne ovocie  ... dokonca aj kivi, či figy ...  :)))
pomaranč, citrón
badián
klinčeky
škoricu
0,5 kg cukru  (môže byť aj trstinový)

Ovocie treba očistiť a nakrájať na úhľadné kúsky. Ja som použila jablká, hrušky, z mrazničky čierne ríbezle a černice.  Do každého plechu som dala 1 očistený a nakrájaný pomaranč a citrón, zasypala 0,5 kg cukru, pridala koreniny a dobre zamiešala.

Vložila som to do rúry a piekla ma teplovzduchu 150 stupňov asi 35 minút, kým ovocie pustilo šťavu a ostalo mäkké. Ale pozor ...  nezabudnúť ...  musí si udržať tvar ...  :)))


Horúcim ovocím spolu aj so šťavou opatrne naplníme pripravené poháre, zavičkujeme ich a obrátime hore dnom, aby sa zasterilizovalo víčko.  Nechala som to tak aj vychladnúť.
A máme hotovo ...  Čaj si pripravíme tak, že do šálky dáme 3 - 4 KL ovocnej zmesi a zalejeme vriacou vodou. Komu sa zdá sladký, dá lyžičiek menej, komu naopak, lyžičiek treba dať viac. Záleží od veľkosti šálky a od chuti. Dokonca sa môže dať aj griotka či um ...  :)  Čajík ochutíme citrónovou šťavou a užívame si studené jesenné dni v teple.  :)
 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára