piatok 23. februára 2018

Mrkvovo banánová torta

Víkend je predo dvermi a ja by som som vás chcela navnadiť na veľmi dobrú, jednoduchú tortu, ktorú vám rodina určite pochváli ...


Budeme potrebovať :

200 g  trstinového cukru
1  zrelý banán
2  mrkvy nastrúhané najemno
100  ml  slnečnicového oleja
2  vajcia
140 g   polohrubej múky
1/2  sáčku  prášku do pečiva
1 KL  mletej škorice
štipka soli
40 g   orechov nasekaných na hrubo

na krém :
250 g  smotanového syra  (Phyladelphia, Lučina)
40 g  práškového cukru
2 lyžičky citrónovej šťavy

Najskôr si trúbu predhrejeme na 180 stupňov a tortovú formu s priemerom cca 20 cm vymažeme maslom a vysypeme trstinovým cukrom.
Vo miske roztlačíme banán a vmiešame do neho nastrúhanú mrkvu.
Vo väčšej miske  prešľaháme trstinový cukor s olejom a postupne do zmesi zašľahávame vajcia. Najskôr jedno, potom i druhé.  Múku zmiešame s kypriacim práškom a škoricou a pridáme ju k vaječno-olejovej zmesi. Posolíme, premiešame a nakoniec vmiešame banán s mrkvou a nasekanými orechmi.
Cesto vylejeme do formy a pečieme 45 minút.  Urobíme skúšku špajdlou. Po upečení necháme korpus celkom vychladnúť.
Medzi tým v mise metlou vyšľaháme všetky prísady na krém a potom to natrieme na studený korpus.  Uhladíme a dáme dobre vychladnúť do chladničky ...
Môžeme dozdobiť šľahačkou.


Ak si túto vláčnu a šťavnatú tortičku upečiete, prajem dobrú chuť ...
Vaša Laura ♥

10 komentárov:

  1. Lauri,
    tortička vyzerá krásne a láka k ochutnaniu...
    Ja robím mrkvový koláčik, ale bez banána a pridávam rôzne sušené ovocie a oriešky :-) ale rada sa inšpirujem.
    Prajem Ti pekný a pohodový víkend, pá
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vyzerá chutne, ani ja som ešte nekombinovala mrkvičku s banánom, len samú mrkvu, napravím :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Přidávám se, podobný koláč jsem kdysi pekla, ale banán v něm nebyl, určitě vyzkouším ;)
    Hezký víkend.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dortík vypadá lákavě. Nebrání mi nic někdy ho zkusit. Že by se nesnědl o to strach nemám. Vnuk by se olizoval :-).
    Hezký víkend!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Že by....:-)
    Zdá se, nezdá :-).... Lauri určitě je to velká dobrota
    S pozdravem Jitka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tedy banán a mrkev pohromadě, neobvyklá kombinace a to víc láká k vyzkoušení. Výsledek vypadá famozně. děkuji a přeji hezký den :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Lauri, určite vyskúšam, vyzerá lákavo. Nedávno som podľa teba robila strapaté šišky, boli eňo ňuňo. Ďakujem. Zdravím...

    OdpovedaťOdstrániť