pondelok 12. februára 2018

Focaccia

Dnes sme mali focacciu ... už dávno som mala na ňu chuť ... Ja som si k nej dala decko bieleho, manžel abstinoval ...   :)  Pijem sama ... aspoň že vo dvojici ...  :))))

Cesto som urobila z  500 g  hladkej múky, 350 ml vlažnej vody, 1 KL soli, 0,5 dl olivového oleja, štipky cukru a 20 g kvasníc ...  Zamiesila som cesto, nechala vykysnúť.
Medzi tým som nakrájala olivy, sušené rajčiny a veľa cesnaku.
Vykysnuté cesto som rukou roztiahla na vymastený plech,  rozložila som po vrchu olivy, cesnak, rajčiny a rozmarín. Všetko som posypala kryštalickou soľou.  Prstami som potom robila do cesta priehlbiny, snažila som sa všetko povtláčať do cesta.  Nakoniec som vrch pofŕkala olivovým olejom a dala piecť ...
 Piekla som na 200 stupňov do červena.  Musím napísať, že  sušené rajčiny už na povrch nedám ... skoro všetky mi sčerneli ... ale s čerstvými by to hádam šlo ...
Rajčiny som dávala preč ...  Cesnak príjemne chrumkal ...

13 komentárov:

  1. Vyskúšam s čerstvými, vďaka za inšpiráciu. Krásne fotky, ako vždy! Pekné dni Lauri!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Toto jsem ještě nikdy nedělala. Vypadá to moc dobře. Já bych si pochutnala určitě, ale můj muž asi ne. On nemá rád ani pizzu a podobné záležitosti, takže asi ani s tímto bych u něj neuspěla :-))).
    Pohodová den, Lauri!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hani, ďakujem za tvoje slovka a tiež prajem pekný deň ... L.

      Odstrániť
  3. Laury, tohle vůbec neznám a vypadá to velmi chutně. Pěkné dny.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marti, vyskúšaj ku grilovačke ... presnejšie recepty si vygoogli ... najlepšie u odborníka (Ital v kuchyni) ... maj sa dobre ... L.

      Odstrániť
  4. a čo tak tie rajčinky zapracovať do cesta? pomohlo by to? určite urobím...jana

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Lauri ja dávam navrch celé cherry rajčinky (najlepšie sú v lete - tie ozajstné zo záhrady), trochu ich zatlačím do cesta a celé čierne olivy... Ako sa ja každý deň teším na tieto Tvoje úžasné príspevky, mám to ako taký rituál:) Ahoj

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivetka, neskutočne ma to teší ... :) ♥
      ahoj a pekný deň ti prajem ... L.

      Odstrániť
  6. Lauri,
    opäť mi robíš chute :-)
    Rada k Tebe i Danke zavítam každý deň a teším sa, čo máte nové...
    Pá, pekného Valentína,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť