štvrtok 29. októbra 2015

Deň z konca októbra ...

Na konci mesiaca sa počasie konečne umúdrilo a slnko vidíme čoraz častejšie ...  Tak tomu bolo aj včera ... doobeda sa krásne usmievalo, teplota stúpala pomaly k pätnástim stupňom.  Na popoludnie som si naplánovala prechádzku ... Jesenná príroda je plná farieb, nie hocijakých ... ale krásnych, zemitých ... a tie ja moooc rada ...

Najskôr dobré raňajky ...
A potom chvíľa strávená pri vyšívaní ...  aj tak je vonku ešte rosa ... Vyšivam šípkový venček ... Inšpirovala som sa u Danky, na jej blogu  ktorý je plný krásnych výšiviek a vždy sa aj niečo nové, poučné dozviem ...
K obedu som urobila palacinky s tvarohovo- džemovou plnkou ...
Pri pohľade z okna mi slniečko už chýbalo ...  Naša čerešňa sa konečne odieva do jesenných farieb ... toho roku akosi neskoro ...  :)
A po obede  som vykročila za humná.  Je mi treba nazbierať vetvičky s jesennými plodmi k výrobe dušičkových dekorácií. Vybrala som sa nad cintorín ... počasie a svetlo nič moc ...   :(
Pohľad od stožiara z predchádzajúcej fotky dole do doliny ...  Hneď za kopcom s priesekom je Elektráreň Zemianske Kostoľany ... 


No ale ja som sa obrátila  a šla som si po svojom ... Hore do kopcov hľadať hloh a vtáčí zob, šípky, vratič a biele kvietky myšieho chvosta ...
Narezala som si konáriky, natrhala kvitnúce stonky a suché trávy ... Očarili ma však aj bodliaky s ich jemnou rúžovou farbou ...
A potom som sa už vybrala domov ... Pri cestičke rastie stará jabloň ... No ... rastie ... roky rokúce je rovnaká ... malá a vykrútená ...  :)
A posledný pohľad späť, do Dolinky ...
Domov spm prišla už skoro po tme ... Už ma čakala šálka horúcej kávy a hladné zvery ...
Rýchlo som umyla riad z večere a sadla si k počítaču ...
Treba spracovať fotky, prečítať si vaše nové príspevky na blogoch, započúvať sa do obľúbenej hudby a tak ....  :)
Ďakujem vám za zastavenie, prežite krásne dni babieho leta ... má byť cez víkend pekne, tak ho využite na pobyt v prírode ... je tam naozaj pekne ...  :)
Vaša Laura ♥


7 komentárov:

  1. Krásně je tam u vás na Slovensku.Marie

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mária ďakujem ... ja zas vždy obdivujem české poetické mestečká ... :)
      maj sa dobre ... L.

      Odstrániť
  2. Lauro, máte tam opravdu krásné okolí ... ta fotka se starou jabloní a v pozadí kostelík to je nádhera ... věneček je kouzelný, šípky to je taková milá věc ... měj se krásně a užívej si podzim v pohodě...
    Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka ďakujem ... okolie je naozaj pekné, aj keď mne už zovšednelo ... :) Keď navštívim nový kraj, som prírodou a pohľadmi uchvátená ... a poviem si ... tu by sa krásne žilo ... Ale nakoniec sa vždy už teším domov ... :))))) U vás sa mi napríklad páčia aj rozhľadne ... ale keď sa tak zamyslím, my máme rozhľadne z každého kopca ... :))))))) tak už čuším .... :)
      Jarka ... pozdravujem ... pa L.

      Odstrániť
  3. Och, Lauri, nádhera! Ja som dnes nebola von, bolo tak polojasno, chvíľami až zamračené :-(
    Aj u vás je krásne, rada by som bola s tebou na tom kopci s peknými výhľadmi!
    A potešila si ma aj výšivkou, máš ju krásnu! Som zvedavá, čo z nej potom urobíš :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka, chcela by som vankúš ... olemovať výšivku látkou, ako to robíš ty ... veľmi sa mi to páči ... len neviem, akú látku zvoliť ... aby sa hodila aj k výšivke, aj do interiéru ... mám vytipovanú jednofarebnú vínovú ... teda, takú do bordova ... uvidím, ako bude pasovať ... A chcela by som si ešte urobiť podobný venček s vianočným motívom ... len nájsť taký, aby veľkosťou zodpovedal tomuto ... :)
      Dani, maj sa dobre, pa pa L.

      Odstrániť
  4. Lauri, krásne si to zdokumentovala. Mala si pohodový deň. Venček je super.
    Tak si užívaj tieto krásne dni. Pá. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť