streda 7. októbra 2020

Baba Ganoush - baklažánová nátierka

 Baklažány nie sú pre vás to pravé orechové ? Po tejto nátierke určite budú. Je výborná, jednoduchá na prípravu a budete ju milovať.


Budeme potrebovať :


2 baklažány
3 strúčiky cesnaku
3 PL tahini pasty
2 PL citrónovej šťavy
2 PL olivového oleja
mletú rascu
soľ, ml.čierne korenie, chili papričky

Baklažány prekrojíme napoly, narežeme dužinu do mriežky, pokvapkáme olejom, posolíme a dáme piecť do rúry 200 stupňov, 40 minút. Necháme ich vychladnúť. Potom baklažány ošúpeme, dužinu vložíme do mixéra, pridáme tahini pastu, citr.šťavu, olivový olej, koreniny a prelisovaný cesnak. Všetko spolu dobre rozmixujeme a môžeme podávať ozdobené vňaťou, chili papričkou a citrónom. Natierame na čerstvý chlebík, hrianky, bagety.


 

Prajem dobrú chuť a pre všetkých krásne dni ...

Vaša Laura ♥

 

8 komentárov:

  1. Baklažány, lilky, ty u nás doma nejsou v oblibě. Chlapi je nejí vůbec. Na milost vzali pouze cuketu a to jen omezeně, leckdy ji do jidla musím propašovat tajně :o)
    Ale pomazánka vypadá moc dobře. Jen netuším, co je pasta Tahiti?
    Měj prima dny, Petra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Peti, môj muž v pohode ... Pestujeme lilky už druhý rok v skleníku. Celkom sa im darí, len ich je veľa. Tak vymýšľam čo z nich 😉. Tahini pasta je pasta zo sezamu, dostať ju v "zdravých potravinách". Máj sa fajn ... L. 🌷🤗🌷

      Odstrániť
  2. Katko, to bude ňam, ňam. S tahini pastou dělám humus a mám ho ráda. Takže tato pomazánka vím, že mi bude chutnat. Já si kupuju lilky, když jsou na akci. Měj se krásně Katko.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lauro, já se ti moc omlouvám za oslovení. Psala jsem předtím komentář u Danielky a asi proto se to stalo. Hezký den ti přeji. Jarka

      Odstrániť
  3. Laury, lilky mám doma ráda jen já, ale pomazánka vypadá zajímavě. Tu by možná ochutnal i můj muž. Měj pěkné dny.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já jsem ještě nikdy lilek v jakékoliv úpravě do našeho jídelníčku nezařadila. Asi k naší škodě.
    Klidné dny ve zdraví, Lauri!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hanka, môžem len doporučiť ... :) a ďakujem za návštevu i milé slovká, aj tebe prajem všetko dobré ... L.

      Odstrániť