utorok 23. apríla 2019

Špagety s domácim pestom

ľahký obed po sviatkoch ... špagety a na nich  pesto z medvedieho cesnaku.   Ešte minulý týždeň som obtrhala všetky lístky, ktoré som našla v záhrade a urobila pesto. Množstvo tak akurát ... tri poháriky ...  :)   "Varenie"  z neho je veľmi jednoduché ...   Špagety uvariť al dente,  scediť tak lajdácky, aby sa do misy dostalo aj máličko vody v ktorej sa cestovina varila, pridať podľa chuti pesto, na tanieri posypať kvalitným syrom a môžeme podávať.


U nás cez sviatky varím ako počas bežného týždňa.  Najmä počas Veľkej noci.  Samozrejme, že nechýbajú tradičné jedlá, ako špenát na zelený štvrtok, mazanec posypaný mandľami na raňajky.  Robíme si domácu šunku  v "šunkostroji", ktorá je vynikajúca s vareným vajíčkom a ostrým chrenom.
Dnes sa počasie dosť zhoršilo, ochladilo sa, ale bola som vďačná za tú trochu dažďa.  Zakúrili sme si v krbe, uvarila som čaj z čerstvých listov čiernej ríbezle a  oddychovali sme ...


Ďakujem za návštevu i prípadné slovká, ktoré mi vždy urobia radosť ...
vaša Laura ♥





5 komentárov:

  1. Dobrý nápad s tými špagetami. Dnes urobím! Aj u nás sa ochladilo,len popršať mohlo viacej, ale taký má apríl byť. Všelijaký :-) Pekný deň želám♥

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Medvědí česnek nemám, takže ani pesto. Já mám špagety moc ráda na talíři, ale můj manžel ne. Ne, že by těstoviny odmítal, ale špagety ,,neumí jíst" :-).
    Ochladilo se a večer i trochu zapršelo, ale v podstatě to bylo o ničem. Nebe je teď ráno hodně šedivé, takže snad nějaká kapka ještě spadne.
    Měj se hezky, Lauri!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Lauri,
    určite ste si pochutili, aj ja ich občas pripravujem z pestom, asi budú zajtra na obed :-)
    Pekné dni, pá
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Lauri, rovnaký posviatkový jedálniček. Na záhrade mám trochu lístkov, ale tie stíhame skonzumovať inak. Tento rok som prvý raz videla cesnakové "polia", tam by sa dal kosiť. Samozrejme som si nazbierala a využívam. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Lauri u tebe se vždy potěším jak okem ,tak žaludek se zachvěje nad inspirací tvých dobrot .Měj krásné dny-jdu si uvařit čaj.....asi jasmínový

    OdpovedaťOdstrániť