nedeľa 17. februára 2019

Jablkovo-tvarohový koláčik

Dnes sme si to s Katkou podelili ...   Ona navarila, ja som napiekla ... bolo to príjemné dopoludnie v kuchyni.   :)
Urobila som  jej obľúbený koláč, ktorému ona vraví "cesto, plnka, cesto".  A plnkou môžu byť  strújané jablká, ochutený tvaroh,  alebo oboje ...  To je dnešný prípad.
Robila som na plech 40x30 cm, ak urobíte polovičnú dávku, je to akurát do okrúhlej koláčovej formy.


Budeme potrebovať:

500 g   polohrubej múky
140 g  práškového cukru
140 g  tuku  (maslo. hera, palmarín)
2 celé vajcia
4 PL  mlieka
1 PDP
štipku soli

Na plnku:
500 g tvarohu  (hrudkovitého)
cukor podľa chuti
strúhané jablká  (5-6 kusov)
škorica, kakao

Zo surovín som vypracovala  cesto,  má byť v rukách  vláčne,  poddajné.  Rozdelíla som ho na dve polovice.
Prvú som vyvaľkala na veľkosť plechu a preniesla ju za pomoci valčeka.  Plech som najskôr vymastila a vysypala hrubou múkou.  Na cesto som  dala vrstvu strúhaných jabĺk, posypala som ich škoricou a kakaom. Na jablká som rozdrobila  hrudkovitý tvaroh a posypala kryštálovým cukrom, podľa chuti.  Vyvaľkala som aj druhú polovicu cesta a plnku som ním prikryla.  Popichala vidličkou a dala som ho piesť na  200 stupňov,  30 -  40 minút.  Aby bol vrch pekný, červenkastý.



A čo varila Katka ?  Bravčové dusené na hubách s domácimi haluškami ...  Chutilo ...  :)

Pri tej príležitosti som si zaspomínala, ako som s varením začínala ja ... So sklopenými ušami sa musím priznať, že keď som sa vydávala, variť som nevedela ... Ale že vôbec ...  Vtedy ma zaujímalo čokoľvek, len hrnce nie ...  hi hi ...  V prvých mesiacoch  sme chodili na stravu k svokre ...  robila som ja, robil manžel ... pomáhala nám.  Potom som však ostala na materskej a  ....
Pekne - krásne som bola nútená zobrať do ruky kuchársku knihu a variť.  Muž to niesol statočne,  postupne som sa zdokonalovala a varenie ma začalo aj baviť ...

Takže, ja vôbec nezastávam názor, že dievča má vedieť variť už pred svadbou ...  ale rozhodne to na škodu nie je ... pravda Katka  ...  :)))     Tiež ste začínali v manželstve podobne ako ja  ?

Prajem všetkým krásny týždeň ...
vaša Laura ♥

6 komentárov:

  1. Lauri, koláč vypadá opravdu lákavě. Kousek ke kávě bych si dala hned :)
    No, a s vařením.... taky jsem toho z domova moc neuměla. Uvařit čaj a ohřát párky :) Ale maminka mého bývalého přítele, u které jsme asi rok bydleli, mě hodně naučila. Je to úžasná žena a jsem jí za mnohé dodnes vděčná....
    Měj prima dny, Petra

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Podobný koláč také dělám- my tomu říkáme placka-jablka-placka.
    Vařit jsem se učila sama. Než jsem se vdala, tak jsem vždycky o prázdninách měla chuť vařit, vydrželo mi to maximálně týden.:-)
    Postupovala jsem podle mamčiny kuchařské knihy, která se mi líbila. Měla růžové listy a byly v něj všelijaké rady. Bylo by úsměvné číst si to znova. Ale kde ta knížka je! Některé recepty mám přímo od mamky a stále je používám.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Lauri,
    ja som sa vydávala neskôr, takže variť som už vedela perfektne :-) Žeby si ma kvôli tomu zobral???
    Môj Kubík má síce len sedem, ale už by si vedel niečo pripraviť, takže asi treba začať v mladosti :-)))
    Pekný deň, pá

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Laury, vítám tě v klubu. Já jsem taky neuměla vůbec vařit a na můj příšerný první guláš vzpomínáme s hrůzou s mým mužem dodnes. A jak jsme se vypracovali, viď? Měj pěkné pondělí.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Koláčik super a menu od Katky mňam, urobím tiež niečo podobne, dík za nápad!
    Lauri, ja som sa vydala a nevedela som ani čaj uvarit, začiatky boli priam smiešne, rada na to obdobie spomínam 😜
    Keď sme dostali byt mesiac po svadve, jedli sme týždeň vajíčka, ale že aké boli chutnééé 😜
    Paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ďakujem všetkým za vaša odpovede ... Vidím, že takých "kuchárok" ako ja, bolo viac ... hi hi a čo sa stalo ... aspoň sme sa naučili variť podľa svojich a manželových chutí a nie kopírovať kuchyňu našich matiek a svokier ... Bola to zábava ... a ako píše Marta, vypracovali sme sa na zdatné kuchárky ... Majte krásne dni ... L.

    OdpovedaťOdstrániť