štvrtok 28. mája 2015

Pórková krémová polievka ...

...  áno, je zdravá
...  áno, je zelená
...  áno,  zasa varil syn ...  :)


Budeme potrebovať :

stredne veľký pór
2  zemiaky
50 g   masla
250 ml smotany na varenie
500 ml zeleninového vývaru
soľ, mleté čierne korenie
na ozdobu  mladú cibuľku alebo petržlenovú vňať

Pór nakrájame na koliečka a zemiaky na kocky.
Maslo rozpustíme a restujeme na ňom nakrájaný pór. Neskôr pridáme aj zemiaky, posolíme a pokoreníme.  Zalejeme zeleninovým vývarom a varíme do mäkka.  Trvá to asi 15 minút. Potom prilejeme smotanu na varenie a necháme prevrieť.
Polievku odstavíme, rozmixujeme ponorným mixérom ... ak je hustá, zriedime vodou.  Pred podávaním dozdobíme nakrájanou mladou cibuľkou a reďkovkou.
Reďkovku tam máme tiež ... padla však na dno ...   :))))

Prajem vám dobrú chuť ...
Laura

2 komentáre:

  1. Lauri, tak ty si zas v BA pri synovi?
    Ale varí skvelo, a trocha ma prekvapila smotana v pórkovej, a trocha aj reďkovka :-)
    Raz začas varím aj ja, musím vyskúšať podľa tvojho syna :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka ... nie som v Ba ... to som fotila pri poslednej návšteve ... akosi som zabudla na túto fotku ... tak až teraz ...
      variť ho naučil život ... vždy ho bavilo dobre si navariť, naservírovať a drží ho to stále ... teším sa tomu ... :)
      Pórková so smotanou chutila mooooc dobre ... veď vyskúšaj ... :)
      pozdravujem ... L.

      Odstrániť