utorok 9. októbra 2018

282/365 Posledné do pohárov

Na konci zaváracej sezóny vždy robím čalamádu ...   Máme ju veľmi radi, v poslednej dobe viac ako uhorky ...   Práve preto uhorky už tretí rok nezaváram, ale čalamáda, tá musí byť ...


Aj dnes ... kúpila som pár hlávok kapusty, červenú papriku ... všetko ostatné mám z vlastných zdrojov ...  cibuľu, zelenú papriku a mrkvu ...   Krájala som najemno na V krájači, zaliala nálevom a do zajtra bude odpočívať ...   Potom dám do pohárov a zasterilizujem. Ostane pekná biela ... 

Ak by náhodou niekto chcel recept  :
na  5 - 7  kg kapusty dávam
2 kg  papriky, najlepšie farebnej ... pekne to potom v pohári vyzerá
1 kg  cibule
0,5 kg   mrkvy
7 dl  octu
0,5  kg  cukru
1 - 2  nakladače   (Deko)

všetkým želám pekný zvyšok večera ...   vaša Laura ♥

4 komentáre:

  1. Lauri,
    milujem čalamádu, ale nám vždy zhnedne, niekto tam dáva nejakú chémiu, aby nezhnedla, ale to ja nemusím... ako to, že Tvoja nezhnedne?
    Ja som ju tento rok ešte nerobila, ale tá Tvoja vyzerá výborne.
    Maj sa pekne,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lauri, děláš mi chutě:-) Krásné babí léto P.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. U nás jdou na odbyt okurky i čalamáda.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Laury, čalamádu mám moc ráda, ale několik let jsem ji už nedělala. Tvoje vypadá výborně. Měj pěkný den.

    OdpovedaťOdstrániť