sobota 9. júna 2018

159/365 Lipa

Podívej ... kvete lípa ... podívej ...
som si vyspevovala pri oberaní kvetov lipy na sušenie.



V lese okolo našej chaty je v tomto období nádherná vôňa ... Kvvitnú lipy.  A je ich tam hodne ...  Tento rok krásne zakvitli, čo ma veľmi teší, lebo  dva posledné roky to bola bieda ... Zárodky kvietkov zlikvidoval mráz a v zime sme boli bez  lipového čaju.

Preto som sa tešila,  chodila som okolo statných líp a sledovala kedy vykvitnú.  Veľkolistá lipa kvitne prvá, ale tú netrhám.  Počkám si, keď zakvitne lipa malolistá, tá je vraj liečivejšia ...


Všetci vieme, že čaj z lipy vyvoláva potenie, znižuje horúčku a lieči priedušky. Pritom zrieďuje krv, čím preventívne pôsobí proti angine pectoris, infarktu a zápalom žíl.
Ale vedeli ste, že priamo na problém psychiky je len málo účinných bylín. Jednou z nich je však lipa, ktorá uvoľňuje stavy depresie a úzkosti. Tlmí bolesti nervového pôvodu. Posilňuje nervovú sústavu ?


Takže, jeden košík by už bol ... Zajtra pôjdeme trhať lipku znovu ... Veď zima je dlhá a dobrého čaju nie je nikdy dosť ...  :)

Všetkých vás zdraví ... vaša Laura ♥


8 komentárov:

  1. Když jdu kolem lípy a cítím její vůni, vždy se mi vybaví vzpomínka na prázdninové večery u babičky. Sedávaly se sousedkou pod velkou lípou nedaleko jejich chaloupek. A já jako malá holka s nimi. Ony si povídaly, já poslouchala a lípa voněla. Zůstalo to ve mně.
    Měj se moc hezky, Lauri!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hanka, to je krasna spomienka... Dokaz, ako vone pripomenu krasne chvile... Pekny vikend prajem... L.

      Odstrániť
  2. Lauro, u nás už taky voní..i v Plzni v parcích jsou statné lípy … mám pocit, že už ta vůně léčí. Účinky lípy jak píšeš, jsem ani neznala. Věděla jsem jen o pocení a nachlazení. Mami říkala, že v dětství pili čaje z natrhaných bylinek běžně a právě nejvíc lípu.
    Lauro, měj se krásně. Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka ... som rada, ze comp uz mas v poriadku... Lipovy caj je taky univerzal... Na vsetky neduhy a posobi aj preventivne... Myslim, ze sa pil od nepamati... A vona, ako vravis... aj ta lieci... Maj sa dobre... L.

      Odstrániť
  3. Laura,
    posílám voňavé pozdravení!! Hezky si užívej té vůně- hlavně na večer- před okny mám alej statných staletých pěti lip- tak se mi i krásně spí...Včera jsem si v lukách už natrhala košíček lípy malolisté- je to moc hezký čas...
    A hlavně- ať máme zásoby na zimu, že?
    A letos kvetou tak krásně bohatě- měj se krásně Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Lauri,
    krásnu lipu si natrhala, aj my sa chystáme na ňu, ale akosi stále prší...
    Pekný víkend,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Laury, vůni lípy mám spojenou s dětstvím, když mi babička večer v zimě vařila lipový čaj. Měj pěknou neděli.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tak Lauri, dnes sme na tom rovnako - obe o lipe a pesničke :-)
    Jeden by neuveril, však? Nepoznáme sa v skutočnosti, a predsa sme staré známe :-)

    OdpovedaťOdstrániť