piatok 27. apríla 2018

117/365

Nazbierala som si sedmokrásky na čaj ... je ich teraz v trávnikoch neútrkom ...


Sedmokráska kvitne od jari, do neskorej jesene, ale teraz má najväčšiu liečivú silu. Čaj z nej je výborný na  liečbu rôznych dýchacích problémov, pretože odhlieňuje organizmus.  Zábaly sa používajú pri hojení rán a zmierňovaní opuchov. Využitia v liečiteľstve má oveľa viac ...  v prípade záujmu si ich určite nájdete ...


Kvety sedmokrásky si môžete dať do šalátu, ozdobiť ňou polievky, zákusky, obložené chlebíčky ... sú totiž jedlé a majú jemnú, mierne kyslastú chuť.  Vyrobte si ľadové kocky do nápojov s pridaním kvetov sedmokrásky ...
Prajem vám všetkým krásny víkend s vašimi najbližšími ...
vaša Laura ♥

5 komentárov:

  1. Lauro, děkuji. Dneska vyzkouším, odhlenění se hodí, zatím vařím čaj z nasušené šalvěje na pálení v krku.
    Přeji hezký víkend. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Taky si sedmikrásky sbírám na čaj. Tady u nás se jim taky říká husí kvítko :-).
    Hezký víkend,Lauri!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Laury, to je tak krásné, jak jsi je nafotila pohromadě. Čaj bych nevypila, ale jinak je vyzkouším. Měj pěkný víkend.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Veľmi by som chcela vedieť kde zbieraš kvietky sedmikrások...ja som ich roky zbierala v trávniku v záhrade a na dvore ale ako som sa dočítala v jednej knihe, že tie nie sú liečivé tak som ich prestala zbierať lebo neviem kde inde by som ich išla hľadať...a vôbec aký môže byť rozdiel medzi domácimi a tými v prírode. Ahoj

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Musím říct, že jsem tyhle jemné a krásné květinky nikdy nejedla ... no tak to zkusím ..

    OdpovedaťOdstrániť