štvrtok 31. marca 2016

Polievka z medvedieho cesnaku

Nikdy som ju nerobila, nikdy som ju nejedla ...  Nevedela som, ako má vyzerť, tušila som, ako má chutiť ...  Tak som prebehla niekoľko receptov na nete a vytvorila si z nich vlastnú verziu.   Manžel bol najskôr skeptik ... vraj toľko zelenej hmoty ... bude to brydké,  silné ... nebude sa to dať jesť ... naložil si opatrne ...  Chuť a jemnosť polievky nás prekvapila ...  bola vynikajúca ... 


Budeme potrebovať :

Medvedí cesnak ... 3 hrste
cibuľu
kúsok masla, olej
2-3  zemiaky
1,2 litra zeleninového vývaru
mlieko, alebo smotana podľa chuti
muškátový oriešok
kúsok masla na zjemnenie

Do hrnca som dala trochu masla a oleja, orestovala som na ňom cibuľu, po chvíli aj na kocky nakrájané zemiaky.  Zaliala som ich zeleninovým vývarom a varila, kýmnezmäknú ...
Kým sa zemiaky varili, nakrájala som listy cesnaku ... toto je jedna hrsť ... :)
Keď zemiaky zmäkli, pridala som do polievky nakrájaný cesnak a necháme prevrieť.
Potom som všetko ponorným mixérom rozmixovala dohladka,  priliala mlieko,  (kto chce, pridá smotanu na varenie ... neudávam množstvo, každý si polievku zriedi podľa seba ... ) ochutila som to strúhaným muškátovým orieškom. Necháme prevrieť a máme hotovo ... Nakoniec som polievočku  zjemnila kúskom masla. Kto použije smotanu, maslo už nepridáva ...
Podávame s opečeným chlebom alebo pečivom.
Prajem vám dobrú chuť ...
Vaša Laura  ♥



6 komentárov:

  1. Aj ja som si vytvorila vlastný recept. Je podobný, nedávam ako základ cibuľu, nedávam mlieko, iba šľahačkovú smotanu. Mala som recept aj na blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Cibuľu ako základ používam veľmi často ... tak som použila aj tu ... Tvoj recept si vyhľadám ...

      Odstrániť
  2. Podobnú, ale nemixovanú som robila aj ja, ale oveľa lepšie vyzerá tvoja, tak ak sa mi podarí tento víkend výlet za ním, urobím ju :-) Ja som tiež skôr za smotanu :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nabudúce použijem smotanu tiež ... To mlieko bolo dané z núdze ... Varila som to na Veľkonočný pondelok, všetky obchody zatvorené a mne chýbala doma smotana ... Tak som to riešila mliekom a maslom ... výborná bola aj tak ... :) pa pa ...

      Odstrániť
  3. Lauri, ja robievam tak isto. Aj s cibuľkou. A mlieko. Smotana je lepšia, ale ten tuk!!! :):) Pá. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Laura, verím, že bola výborná, keď ju varila taká vychýrená kuchárka.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť