piatok 4. marca 2016

Kysnuté lokše so syrom a maslom

Našla som tento recept na nete ... zapáčil sa mi a vyskúšala som ho ...  dnes na obed ... ku kyslej šošovici ...  Lokše sa pečú na suchej panvici ... nevysmážajú sa, nenasiaknu olejom.  Chutili nám ...


Budeme potrebovať :

500 g  hladkej múky
250 ml  vlažnej vody
30 g  kvasníc
1 KL cukru do kvásku
1  vajce
4 PL  bieleho jogurtu
4 PL oleja
1 KL soli
štipku razce
maslo ma potretie
na plnku:  300 g strúhaného syra, 1 vajce, cesnak



  1. 100 ml vody ohrejeme, pridáme  droždie a cukor. Premiešame a necháme 10 minút na teplom mieste  postáť.
  2. Múku prosejeme do misy, pridáme olej, jogurt, vajíčko, vlažnú vodu, soľ a nakoniec pridáme aj kvások. Zpracujeme hladké cesto, které necháme kysnúť na teplom mieste asi 1 hodinu. 
  3. Syr postrúhame, zmiešame s vajcom a prelisovaným cesnakom.


Na pomúčenej doske vykysnuté cesto premiesime,  rozdelíme na 8 kúskov.  Každý z nich vyvaľkáme do kruhu, uložíme syrovú plnku.
Plnku zabalíme ...
A opäť vyvaľkáme na tenko.
Opekáme z oboch strán na suchej panvici ...
Vrch potrieme maslom a podávame ...
Prajem vám dobrú chuť ...
Vaša Laura ♥



13 komentárov:

  1. Lauro, ten sýr, česnek i kmín uvnitř vypadá zajímavě ... já mám ráda pečení takto nasucho .. znám vlastně bramborové placky a vdolky takto pečené .. oboje milujem ... tak mám nový recept na vyzkoušení..
    Díky a měj se fajn. Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka ... určite vyskúšaj budé vám chutiť ... :) pa

      Odstrániť
  2. :) Díky moc za inspiraci - rozhodně to vypadá lákavě :) Mňam :)
    Krásný víkend přeji, Renata

    OdpovedaťOdstrániť
  3. No ozaj to vypadá lákavo. Takto na sucho sa mi to páči.Neviem, či by sa mi to takto krásne podarilo.
    Lauri, tie machové foto je nádherné. To si aj nejako upravovala, či ti to také vyliezlo z foťáka? Alebo to robia tie objektívy?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani ... určite sa ti to ešte krajšie vydarí ... Len treba po každom posúchu utrieť suchú panvicu od múky ...
      Fotky som samozrejme ešte trochu upravovala ... kontrasť, sýtosť, doostrenie, zmenšenie ... a tú do fialova soom aj prifarbila ... aby bola iná ... :) Upravujem vo photoshope ...
      Danka, maj pekné dni ... pa L.

      Odstrániť
  4. Takéto lokše sme jedávali dosť často. Mama ich robila na večeru. Opečené nasucho, k tomu trošku omastky a kyslé mlieko, až na ten syr.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lokše zo zemiakového cesta robievala moja starká rovno na šporáku ... takom ... na pevné palivo ... opiekla, potrela husacou masťou ... to bola pochúťka ... :)

      Odstrániť
  5. Lauri, ja som si myslela, že lokše majú cesto so zemiakmi, aspoň moja sestra to tak robila, keď jej ostali zemiaky z predchádzajúceho dňa. A takéto tvoje cesto, to ona volala langoše, ale bez syra.
    Ale mne sa to so syrom páči, určite vyskúšam, hneď by som si dala :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš pravdu Danka ... také lokše zo zemiakového cesta poznám aj ja ... recept som našla na nete s týmto názvom a tak som to nemenila ... pa pa L.

      Odstrániť
  6. Vyzkouším, s tím sýrem uvnitř to vypadá fakt zajímavě Lauro. Placky z bramborového těsta dělávala mamka a pekla je nasucho na kamnech. Říkala jim pekáčky :o).
    Ála

    OdpovedaťOdstrániť