štvrtok 19. októbra 2017

Obrátený hruškový koláč s karamelom a pistáciami

Je vláčny, jemný, šťavnatý a tak úžasne jesenný ...  Obdobie šalátov  a studených jedál pominulo,  nastal čas, v ktorom si radi dáme niečo, čo nám pohladí bruško a spríjemní chvíle sychravej jesene ...
Tieto požiadavky dokonale spĺňa práve hruškový koláč s vôňou karamelu a sladkých hrušiek ...


Na plech  25x35 cm budeme potrebovať:

2 dl hrnček trstinového cukru
2 veľké lyžice medu  (nemusí byť, pridajte trochu viac cukru)
50 g zmäknutého masla
4 pevné hrušky ošúpané, prepolené, očistené
50 g vylúpaných a nasekaných pistácií
na cesto :
4 vajcia
100 g kryštálového cukru
100 g zmäknutého masla
150 g hladkej múky
1 prášok do pečiva
50 g kakaa
1 PL  perníkového korenia
mlieko podľa potreby

Najskôr som pripravila karamelový základ.  Na panvici som nechala opatrne rozpustiť cukor, pridala som med a maslo, všetko som rozmiešala do hladkej masy.  Tú som potom vyliala na dno plechu a roztrela po celej ploche. Hrušky som reznou plochou rozložila na karamelový základ a medzery som posypala sekanými pistáciami.
Rúru som rozohriala na 180 stupňov.
Vajcia, maslo a cukor som vyšľahala do bielej peny,  po častiach som zašľahala múku s práškom do pečiva, kakaom a korením. Ak sa vám cesto zdá príliš tuhé, pridajte mlieko.
Cesto som potom vyliala medzi hrušky  a dala piecť cca na 30 minút.
Ešte teplý koláč som preklopila na väčší plech, (môžete použiť aj tácku) a zvyšný karamel som z pôvodného plechu zoškriabala a potrela ním hrušky.
A to je všetko ...  Už len nechať vychladnúť, nakrájať a podávať ...  :)


Viac receptov na koláče s hruškami mám TU

Vaša Laura ♥



3 komentáre:

  1. Lauro, ten teda vypadá nádherně a asi i skvostně chutná. Hezký víkend.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Parádna mlsôtka to je! Lauri, podkušuješ :-)
    My sme dnes mali po jednom veterníku :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Herkullisen näköinen, varmasti hyvää ♥

    OdpovedaťOdstrániť