streda 21. júna 2017

Jahodovo - rebarborový koláč

Upiekla som z posledných jahôd koláč ...  Jahôd sa mi zdalo málo, doplnila som ich rebarborou ... aj jej čas využitia sa končí ...  Spojenie sladkej jahodovej chute s kyslastou rebarborou ma dostalo ...


Budeme potrebovať :

450 g  polohrubej múky
150 g  práškového cukru
250 g  masla, Hery, alebo Palmarínu
4 ks  vajcia  (oddeliť žĺtka od bielkov)
1 ks  prášok do pečiva
500 g jahôd
350 g očistenej rebarbory
3-4 PL  kryštálového cukru na posypanie ovocia + škorica
na penu  ešte  5 PL kryštálového cukru

Z múky, cukru, Hery, prášku do pečiva a 4 žĺtkov vypracujeme vláčne cesto.   2/3 cesta prenesieme na vymastený a hrubou múkou vysypaný plech.

 Na cesto uložíme jahody a rebarboru.
Ovocie posypeme cukrom a škoricou ... (kto má rád kyslejšie koláče, nemusí posýpať)
Vyšľaháme tuhý sneh z bielkov, zapracujeme do neho cukor a navrstvíme ho na ovocie. 1/3 cesta na vrch nastrúhame . ja som len potrhala.
Dáme piecť do vyhriatej rúry na 180 stupňov,  35-40 min ...  Upečený a vychladený koláčik podávame ...
Prajem vám dobrú chuť :)

Vaša Laura♥



16 komentárov:

  1. Vypadá báječně, úplně se mi sbíhají sliny!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lauri,
    koláčik je určite výborný, podobný robím aj ja. Mám rada chuť jahôd a rebarbory :-)
    Pekný dník, pá,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aďka, tak som v tom neni sama ... Prajem pekné dni ... pa L.

      Odstrániť
  3. Lauro, koláč i fotky nemají chybu .. my už rebarboru v zahradě nemáme, ale mami dělávala výborné vdolky a a rozvařila rebarboru na ně ... naprosto výborné ..
    Hezké dny ti přeju. Papa J.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru, rebarbora je poklad ... ja som minule dávala takú rozvarenú na palacinky ... výborné ... Jarka, maj sa dobre L. :)

      Odstrániť
  4. Krásne si ho nafotila, ako vždy! Dobrý nápad s tým natrhaním cesta, vyzerá to veľmi pôsobivo. Ďakujem a krásny večer prajem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ana, ďakujem za pochvalu ... :) to trhanie má prozaický dôvod ... strúhané cesto, ktoré sa na temto koláčik dáva, sa mi veľmi zle rozmiestňuje po celom plechu ... tak trhám a rozmiestňujem ručne ... :) všetko dobré prajem ... L.

      Odstrániť
  5. No čo budem písať, nič, len to čo vždy - super! Lauri, v prvý júlový týždeň mi príde domov Danka a tak aj ja po prvý raz použijem rebarboru od teba, má síce stonky tenké, ale ich je dosť veľa, a hádam ešte vyše týždňa tam vydržia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že rebarboru už ochutnáš ... Nezober viac ako polovicu listov ... rastlina by sa vysilila ... Na hrúbku listových stoniek vraj dobre pôsobí voda ... Teda na budúci rok hojne zalievať ... aj 2x denne ... tiež sa musím viac snažiť ...
      Vravela mi moja teta ... že v detstve mali koreň rebarbory vedľa studne a kto plnil vedrá, vždy prvé vyliali na rebarboru. Mala vraj neskutočne hrubé stonky ...
      Dani, pozdravujem ... L.

      Odstrániť
  6. Lauri, děláš mi moc velké chutě. Jahody s rebarborou jsou super volba :-) Moc zdravím A.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Mňam, jahody a rebarbora. ...dobrá volba:-), nezbývá než vyzkoušet
    Hezké letní dny, Jitka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jitka, budem veľmi rada ak koláčik urobíš ... Maj sa dobre ... pa L.

      Odstrániť
  8. Ja sa priznávam, že som z rebarbory ešte nič nejedla :( ale určite by som sa nedala dvakrát núkať na tvoj koláčik, vyzerá výborne. Ahoj.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evka, tento rok už asi nie ... ale na budúci si určite kúp rebarboru, trebárs aj na trhu ... stojí za ochutnanie ... pa pa L.

      Odstrániť