nedeľa 27. novembra 2016

Pohánkové rizotto s hlivou ustricovou

Z času na čas sa u nás objaví na stole pohánka ... Je zdraviu veľmi osožná, dobre pôsobí okrem iného aj na kŕčové žily ...  Dnes som ju pripravila s hlivou ustricovou ako rizotto  ...  no čo vám poviem ... výborný obed sme mali ...  :)


Budeme potrebovať  ( 3-4 porcie) :

šálku pohánky   (asi 200g)
250 g hlivy ustricovej
maslo
1 cibuľu
1 chili papričku  
1 šálku  vody, alebo vývaru
1 bobkový list
2 dl suchého bieleho vína
čerstvý timián
čerstvo namleté čierne korenie
parmazán na posypanie

Pohánku najprv sparte horúcou vodou, nechajte ju dobre odkapkať a dajte do hrnca. Krátko ju len tak nasucho orestujte, aby obschla a bola horúca. To sa robí preto, aby po uvarení zostala pekne celistvá, pevnejšia a nerozvarila sa.  Ľahko ju osoľte, pridajte bobkový list, zalejte jednou  šálkou horúcej vody, prikryte pokrievkou  a jemne nechajte variť asi 5 minút. Potom platňu vypnite a nechajte takzvane dojsť pod perinou 15 minút. Ak máte hrniec z hrubšieho materiálu, nemusíte ho odkladať pod perinu a postačí len nechať priklopený pokrievkou,  pohánka krásne dojde a zachová si tak viac vitamínov.

Na veľkej panvici na rozohriatom masle orestujte cibuľku nakrájanú na drobno domäkka. S cibuľou môžete orestovať aj na drobno nakrájanú chili papričku. Pridajte hlivu, tymián, kúsok masla a ešte chvíľu restujte. Prilievajte po častiach víno, které sa postupne bude odparovať. Huby jemne osoľte, okoreňte, pridajte k nim pohánku a všetko premiešajte, spolu prehrejte.


Nakoniec posypte strúhaným parmazánom a môžete podávať ...


Vyskúšajte ... chuť tohoto jedla vás príjemne prekvapí ...  :)
Vaša Laura  ♥


5 komentárov:

  1. Lauro, díky za recept... pohanka je dobrá a zdravá .. většinou ji přidám do bramb. polévky ... tak nějak si s ní nevím rady .. ale tohle rizoto udělám ... já osobně na něj mám děsnou chuť .. mami má radši klasiku... ale já to nějak vymyslím ..
    Měj se krásně, papa Jarka
    Opět máš nááádherné fotky v záhlaví.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Toby ma nenapadlo skombinovať tieto dve vecičky, i keď obe mám rada! Vyskúšam niekedy!
    Pa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Lauri, ja som ti už písala, že s pohánkou sa moc nekamarátim, čo je mi na škodu, lebo je veľmi zdravá. Ale tvoj výtvor vyzerá super a myslím si , že by som ho takto naservírovaný s veľkou chuťou zjedla a pošmákla si. :):) Lauri pokojný advent celej tvojej rodine prajem. D.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ďakujem vám za milé komentáre ... Budem rada, keď si rozotto z pohánky urobíte podľa tohoto receptu ... :)
    L.

    OdpovedaťOdstrániť