streda 2. decembra 2015

Trhací chlieb škoricový

Trhací chlieb na slano mám už TU .  Na sladko mi v mojom blogu ešte chýbal ... Tak to dnes napravujem ...  Je veľmi dobrý a vhodný pre toto obdobie . Škorica vás zahreje a prevonia celý byt.


Urobte si svoje obľúbené kysnuté cesto ...

pre každý prípad ponúkam aj rozpis na cesto:
380 g  hladkej múky
50 g  kryštálového cukru
60 g  roztopeného masla
125 ml  mlieka
2 vajcia
1 vanilkový cukor
droždie
rozpis na náplň :
150 g  kryštálového cukru
asi 4 ČL  mletej škorice
1/2  ČL  muškátového orieška
60 g  rozpusteného masla
sekané orechy

Takže ... kvások, vymiesiť zo všetkých surovín cesto, nechať vykysnúť na teplom mieste.
Keď je cesto vykysnuté, na doske ho ešte premiesime rukou a rozvaľkáme na tenko.  Natrieme ho rozpusteným maslom, posypeme kryštálovým cukrom, škoricou, muškátovým orieškom a sekanými orechami.  Môžeme ešte pokvapkať maslom.
Cesto pokrájame na pásy a poukladáme ich na seba.
Z pásov nakrájame štvorce.
Tie ukladáme do vymastenej chlebíčkovej formy.
Ja som si urobila cesta viac, spravila som aj kakaový veniec.
Necháme na teplom mieste vykysnúť.
No a potom upečeieme.  Na  180 stupňov,  45 - 60 minút.  Po vychladnutí si z chleba odtŕhame a zapíjame dobrým čajom, alebo kakaom ... 
Prajem vám dobrú chuť ...
Vaša Laura ♥



9 komentárov:

  1. Lauro, vypadá báječně. A já doufám, že jej brzy také vyzkouším, nejen v té sladké verzi :-) Krásný den A.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lauro, fakt na dnešní dny jak dělané... skořici mám ráda a ta vůně ...
    Měj se hezky. Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka ... také obyčajné kysnuté koláče máme veľmi radi ... závin škoricový, kakaový ... tvarohové buchty ... aj tieto moje výtvory rozvoňali celý byt ... :)
      pa pa L.

      Odstrániť
  3. Lauri, práve som dojedla tie tvoje pečené zemiakové čipsy a hneď ti aj píšem, lebo to bola taká pochúťka! .... Mňam. Nabudúce musím spraviť viac. :) Ja robievam len klasické pečené, ale s tou slaninkou a natenučko nakrájané to nemá chybu!
    A škoricu milujem. Veľmi účinne znižuje cholesterol. Koláčik je fantastický a vonia až sem. :) Robila som taký škoricový veniec z Kopečka kedysi a teraz vyskúšam aj ten tvoj. Dik ,Lauri, za skvelé recepty. :) Čau. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka, vieš aká som rada, že ti zemiačky chutili ... Tiež som ich vtedy robila prvýkrát a určite nie posledný ... aj u nás mali úspech ... :)))) Danka maj sa dobre, pozdravujem pa L.

      Odstrániť
  4. Oj, Lauri, čítam tu, že každá sa inšpirujeme tvojimi receptíkmi!
    A teraz to vonia už Vianocami, škoricová vôňa došla až sem :-)))
    Robíš chute!
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, tá škorica ma inšpirovala ... Na veľa blogoch už žienky vypekajú vianočné pečivo, všade to vraj vonia po škorici a vanilke a keďže mne sa to zdá zavčasu, aspoň kysnutý škoricovník som urobila ... :)
      Dani pa ... L.

      Odstrániť
  5. Tá škorica je v ňom neodolateľná!!!

    OdpovedaťOdstrániť