štvrtok 18. januára 2018

Losos s hlivami a citrónovou omáčkou

Mali sme na obed rybu ... Od Vianoc prvý krát ...
Čerstvé ryby by sme mali jesť aspoň jeden krát do týždňa ... Priznám sa, ryby s kosťami veľmi nemusím, aj keď ich jedenie mi problémy nerobí. Oveľa radšej mám  takéto ušľachtilejšie kúsky.  Teší ma, že v dnešnej dobe  nie je problém ich kúpiť a nezruinujú peňaženku ...


Budeme potrebovať pre 2 osoby:

asi 300 g lososa alebo pstruha dúhového
300 g  hlivy ustricovej
1  červenú cibuľu
2 PL  trstinového cukru
šťavu z polovice citróna
batáty ako prílohu
soľ, korenie, olej

Príprava je veľmi jednoduchá a rýchla ...
Najskôr som lososa umyla, osušila, posolila a pokorenila. Odložila som ho bokom.
 Na červenej cibuľke som opražila nakrájanú hlivu, chvíľu som ju podusila do chrumkava, potom som pridala cukor aby skaramelizoval, po chvíli som pridala soľ, korenie a citrónovú šťavu podľa chuti. Pridala som aj trochu vody, aby bolo omáčky viac.
Jeden väčší batát som očistila, nakrájala a varila do mäkka, asi 5 minút. Treba dať pozor, aby sa sladké zemiaky nerozvarili ...
A teraz prišiel na rad losos.  Na rozpálenej panvici som ho sprudka opiekla na strane s kožou. Keď bola koža pekne opečená, obrátila som ho a na bokoch som sledovala, ako sa prepeká. Ak je treba, môžete opiecť aj na bokoch ... Mäso ale nemá byť vysušené, má byť mäkké a krehké.
Hotovo, je navarené ...  Rýchle, výborné a trochu aj slávnostné ...  :)
A ako najradšej pripravujete ryby vy ?  Jete ich často ? A možno máte doma aj rybára ... :)))

Vaša  Laura ♥

15 komentárov:

  1. Lauri,
    rybka s prílohou vyzerá skvele. Ja ryby jem asi raz za dva týždne, ale môj mužíček takmer každý deň a to je aj v znamení ryby :-) Musím vyskúčať podľa Teba hlivu, mám jej doma dosť...
    Maj sa krásne,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ryby sú veľmi zdravé ... a že ich manžel je takmer každý deň je len dobre ... I ja by som mala častejšie ... Hliva s kyselkavou omáčkou je vynikajúcou prílohou k čomukoľvek. Pestujete hlivu doma ? ak áno, niekedy by si mohla ukázať fotky aj nám ... :)) Aďka, prajem pekné dni v kruhu rodiny ... L.

      Odstrániť
    2. Lauri,
      nepestujeme hlivu, máme zdroje priamo v prírode :-)

      Odstrániť
    3. oooo ... to tíško závidím ... :)

      Odstrániť
  2. Lauri, pre mňa naozaj slávnostné jedlo! A k tomu - ja som batát ešte nejedla, akosi ma odrádza sladká chuť, ale musím si dať záväzok, že vyskúšam :-)
    U nás veru ryby nie sú na stole tak, ako by mali byť :-(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka, veď kúp si jeden batát na skúšku ... Chuť nie je až taká sladká ... Ja ho mám rada len takto uvarený s masielkom na povrchu ... lahoda. A je rýchlo hotový. A že dobré sú aj pečené, no to som ešte neskúšala ani ja ... pa pa L.

      Odstrániť
  3. Laury, vypadá to úžasně, hlívu používám často a cukr pod maso taky, ale pod rybu jsem ještě nepoužila. Taky nedodržujeme rybu každý týden, ale od vánoc už jsme měli dvakrát. Měj se krásně.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kazdy tyzden rybu nejeme ani my ... Mozno 2x do mesiaca. Ale sardinky v oleji mame ovela castejsie ... Prajem pekny vikend ... L.

      Odstrániť
  4. Rybu máme rádi, ale je pravda, že každý týden se na našem jídelníčku neobjevuje. Od Vánoc jsme ji měli jen jedenkrát. Losos Tebou připravený vypadá lákavě. Batáty jsem ještě nejedla i když o nich vím. Takže výzva pro mne!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hanka, v nasich koncinach nie je zvykom jest rybu casto... Uz s tym nic nenarobime :) Maj sa dobre
      L. :)

      Odstrániť
    2. Tento komentár bol odstránený autorom.

      Odstrániť
  5. Nielen palec,ale všetky prsty hore :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Lauro, lososa mám asi nejradši .. ale vůbec ryby nejsou tak na stole jak by měly být ... častěji dělám pomazánky z rybiček ... ale ve frontě v mrazáků je filé, tak na něj dojde . Batáty jsem taky ještě nejedla. Já dělám z hlívy polévku, tak vyzkouším to co ty. S tvými fotografiemi můžeš dělat reklamu na jídlo.
    Hezké dny Lauro. Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka ďakujem ... sardinky jeme aj my častejšie, ako normálne ryby ... Tiež vo forme nátierok, ale chutia mi aj pokladené na maslovom chlebe, na to nadrobno nakrájať cibuľu a poliať šťavou z citróna ... mňam ... L.

      Odstrániť