sobota 11. marca 2017

Výborný šalát z cvikly

Všetci vieme, aká je cvikla zdravá, nášmu telu prospešná ...   Posilňuje cievy, obsahuje veľa draslíka, bielkovín, železa, horčíka, medi, zinku, fluóru, mangánu a vitamínov C, B1 a B2. Je aj výborný detoxikačný prostriedok. Odporúča sa zakomponovať do jarnej  očisty tela,  zbaví nás všetkých škodlivín a pomôže nám nájsť stratenú energiu.  Teraz je cvikla dostupná u nás po celý rok ...  Teda aj na jar sa dá kúpiť za pár centov ...   Dnes vám ponúknem recept na šalát s vareným vajcom ...  výborný .....  :)


Budeme potrebovať :

300 g  uvarenej cvikle
80 g  strúhaného syra
2-3  vajíčka uvarené na tvrdo
2 kyslé uhorky
1 PL horčice
4 PL  majonézy
hrsť nasekaných vlašských ofrechov
soľ, korenie na dochutenie

Uvaríme si cviklu a necháme ju vychladnúť. Ošúpeme a nakrájame na kocky.
Varené vajcia natvrdo, nakladanú uhorku a syr nakrájame tiež na kocky
Orechy nasekáme veľkým nožom na kúsky.
Všetky ingrediencie zmiešame v stredne veľkej mise, pridáme soľ a korenie.
Na záver už len pridáme horčicu s majonézou a dôkladne premiešame! Šalát je hotový!  :)


A ja môžem popriať len dobrú chuť ...  :)

Vaša Laura  ♥

11 komentárov:

  1. Veru cvikla je dnes dávaná do popredia a podľa mňa je to správne, veď je to naše, naši predkovia ju mali v zime ako jednu z mále zeleniny, vraciame sa k strave našich predkov :-)
    Ja tieť niečo podobné robievam, ale vždy sa mi to podarí trocha inakšie, hlavne, že chutí :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani veď to ... ešte že máme tie supermarkety ... Keď sme si odkladali doma vypestovanú cviklu na zimu, nevydržala ... po mesiaci, dvoch úplne zvädla ... Na jar nebola šanca sa k nej dostať ... Jediná nevýhoda je pomerne dlhé varenie a aróma, ktorá ostane v byte ... Teraz som objavila v BA už uvarenú a očistenú cviklu hermeticky balenú s dlhou trvanlivosťou ... pol kila za 50 centov ... no nekúp to ... :))))) paaa L.

      Odstrániť
  2. Lauri,
    cviklu máme radi, môj malý ju jedáva denne :-) tak mu chutí. Ja robím trošku iný šalátik, rada vyskúšaj aj ten Tvoj recept.
    Maj sa krásne, páá,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aďka ... to sa čudujem ... malý chlapec a ľúbi cviklu ... a veľmi ho za to chválim ... :)
      Daj aj tvoje receptíky na šalát ... rada si urobím podľa teba ... pozdravujem, pa pa ... L.

      Odstrániť
  3. Lauro, já poslední dobou zkouším s řepou všelijaké recepty, v zimě to byly spíš polévky. Tvůj salát vyzkouším, mám dvě řepy v lednici - taková obyčejná a tak zdravá a dobrá. Jak píše Danielka - vracíme se k stravě našich předků - ňam ňam.
    Lauro, měj se co nejlíp. Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka, to je dobre, že vymýšľaš stále niečo nové ... veď varenie je hra ... :))))
      maj sa dobre, pa L.

      Odstrániť
  4. Toľko cvikle sme pojedli túto zimu! No veľa, až sa sama čudujem.:) Cviklu z našej záhradky. Mala som minulý rok tri hriadky zasadené a krásna bola.Zostali myslím ešte ale 4 kusy. Najčastejšie sme ju jedli surovú ako prílohu, na kolieska tenké nakrájanú, pokvapkanú dobrým olejom a mierne posolenú. Ale aj do zeleninových polievok som pridávala, do boršču a tak. Tvoj receptík nepoznám, určite vyskúšam.
    Lauri, čau! :) D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ahoj dani ... Ďakujem za nakuk ... surovú mám aj ja veľmi rada ... ja ju strúham, s jogurtom a cesnakom mi chutí ... :) pa pa L.

      Odstrániť
  5. Lauri, cviklu mame velmi radi...my ju uvarenu struhame a po dochuteni papame k masku...ale ako salat som ju este nerobila, urcite vyskusam :) papa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katie ... budem veľmi rada ak ho vyskúšaš ... majte sa doma dobre ... pa L. :)

      Odstrániť
  6. Lauri, červenou řepu milujeme, díky za tip na salátek, určitě vyzkouším! Pa a krásné jarní dny A.

    OdpovedaťOdstrániť