streda 28. septembra 2016

Pečená ačokča plnená mäsom, pohánka s cvikľou

Že čo je  ačokča ?   Je to paprikouhorka pochádzajúca z južnej Ameriky ...Na internetových fórach ju jedni vychvaľujú, iní zatracujú ...  Tak som chcela skúsiť je vypestovať  a urobiť si názor sama ...
Musím uznať, že je to naozaj  nenáročná rastlina, dobre plodiaca, ktorú neohrozujú u nás žiadne škodce ... Zasadila som ju k plotu, aby sa mala po čom ťahať ... Plodov bolo neúrekom ...  Mladé som si krájala do šalátov  namiesto papriky a staršie som naplnila mletým mäsom a upiekla ...  Vzniklo výborné, letné jedlo ...  K tomu zemiaky a šalát, alebo ako my, pohánku s cvikľou.


Budeme potrebovať :

ačokču
500 g  mletého mäsa
vajce
cibuľu, cesnak
strúhanku
mlieko podľa potreby
koreniny na ochutenie mäsa  (soľ, čierne korenie, majorán, razca)
100 g  strúhaného syra, môže byť aj výraznejšej chuti
čerstvý timián

pohánku
červenú cibuľu
uvarenú cvikľu
soľ

Mleté mäso  ochuťte tak, ako ste zvyknuté ... Môžete pridať strúhaný tvrdý syr, výborná je aj Niva ...  Ačokču, ktorú si vypestujete, alebo dostanete  od susedky  pozdĺžne narežte a lyžičkou vydlabte vnútro ...
Naplňte ju  pripraveným mletým mäsom ...  Pomocou malej lyžičky to ide naozaj rýchlo ... nemusíte sa obávať prácnosti ...  :)
Poukladajte  do vymasteného pekáča,  pokvapkajte olejom, alebo rozložte po vrchu trochu masla, pridajte bylinky ...
Pečte na 200 stup.  asi 45 minút ...
Podávajte zo zemiakovou kašou, alebo opekanými zemiakmi a šalátom.
Ja som dnes uvarila pohánku,   cibuľu som opražila do zlatista, pridala som uvarenú, na kocky nakrájanú cvikľu, posolila som to a nakoniec som do panvice pridalauvarenú pohánku.  Všetko som spolu dôkladne premiešala a príloha bola hotová ...

Namiesto ačokči môžete na tento recept použiť papriku ...
Ak si jedlo uvaríte, prajem vám dobrú chuť ...
Vaša Laura ♥


3 komentáre:

  1. Lauri, vymyslela si skvelý recept! A ja používam len tú mladučkú a to môžem aj takú prezretú. Určite ich teraz budem mať, lebo som ju neoberala už týždeň. Vyskúšam!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka ... priznávam, že som jej prišla na chuť až teraz, na konci vegetačného obdobia ... Na rastline sú všetky stupne zrelosti ... od mladučkých, po staršie ... Dávam do šalátov, do leča, plniť sa môžu praženicou, hubami ... používam temer denne ... Na budúci rok určite nasadím znovu ... semienok mám veru dosť ... :) pa pa L.

      Odstrániť
  2. Ještě mám zbytek v misce a toto je dobrý nápad.A u nás má ačokča i "škůdce".Měla jsem ji u plotu a zjistila jsem,že z druhé strany ji někdo ožírá.Buď to bude zajíc,nebo srnka.Nenačapala jsem nikoho,ale je to spasené..:-D
    hezký den přeji
    Dáša

    OdpovedaťOdstrániť