sobota 11. júna 2016

Domáca zmrzlina

Domácu zmrzlinu sme si robili niekoľko krát do roka ... samozrejme, že hlavne v lete ... je teplo, i dostatok ovocia.  Aj keď som ju v priebehu mrazenia niekoľko krát ručne prešľahala, nebolo to ono ... Krištáliky ľadu som celkom odstrániť nevedela ...  Minule prišla Katka domov s veľkým balíkom ... Prekvapila ma ďaľším kuchynským pomocníkom - zmrzlinovačom ...  Samozrejme, že sme ho hneď vyskúšali ...


Prvú sme urobili citrónovú

budeme potrebovať :
2žĺtky
1  šľahačku
1 kyslú smotanu
100 g  jemného práškového cukru
1 dl mlieka
kôra aj šťava z jedného citróna

Šľahačku vyšľaháme do tuha,  Dobre vymiešame žĺtky s cukrom, pridáme mlieko,  kyslú smotanu a nastrúhanú kôru a šťavu z jedného citróna. Opatrne vmiešame vyšľahanú šľahačku.  Takto pripravenú zmes dáme vychladiť do chladničky aspoň na dve hodiny.
Misu zmrzlinovača strčíme do mrazničky deň dopredu.    Pred použitím zmrzlinovač skompletujeme, zapneme a do točiaceho sa stroja nalejeme opatrne vychladenú zmes.   Necháme pracovať, kým nie je zmrzlina dostatočne tuhá.

Na zmrzlinu vanilkovú  použijeme tie isté suroviny, len namiesto citrónovej kôry a šťavy pridáme do zmesi vyškrabaný vynilkový lusk.

Na banánovú zmrzlinu  použijeme rozmixovaný banán, alebo aj dva, cukor, šľahačku, mlieko.

V zmrzlinovači môžeme pripravovať aj ovocné drene,  rozmixujeme ľubovoľné ovocie,pridáme cukor podľa chuti a chladíme.

Ďalší tecept na zmrzlinu mám aj TU .


Prajem vám dobrú chuť
Vaša Laura ♥

8 komentárov:

  1. Lauro, vypadá to moc lákavě a určitě jsou všechny dobré... máš i hezké mističky..
    Já doma nikdy zmrzlinu nedělala..
    Dobré mlsání přeju. Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka ... v horúcich dňoch je zmrzlina pochúťkou ... namiesto zákusku ... aj keď takáto so smotanou je veru kalorická bomba ... Tie sklenené som našla v kontaineri na triedený odpad ... :))) Mám takú úchylku, keď idem okolo neho, vždy nankuknem a veru už som si stadiaľ priniesla niekoľko krásnych vecí ... a nepoškodených ... Maj sa dobre ... pa pa L.

      Odstrániť
  2. Lauri, takže zas naše deti, vidím, že to máš tak ako ja :-)
    Ja som domácu zmrzlinu ečte nikdy nerobila.
    Pripájam sa k Jarke, mištičky sú krásne a zmrzka vyzerá výborne!
    My me dnes s Lenkou otvorili nanukovú sezónu s oneskorením - kúpime si v nejakom HM v sobotu nanuka a zlížeme ho v zaparkovanom aute tak, aby sme videli na okoloidúcich ľudí a len tak ich sledujeme :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka ... obe máme deti, ktoré nám plnia túžby a želania ... a často nás prekvapia len tak ... :) Skade mám sklenené mištičky som popísala pri Jarke ... Tie antikorové mi darovala mamka ... sú originál reštauračné na zmrzlinu ... Udržia si dlho chlad ...
      To isté ako vy s Lenkou, robím ja so zmrzlinou ... Pred tescom v PD robia tú najlepšiu v okolí ... Kúpim si a v aute ju hneď zlížem ... pozorujem pri tom okolie ... Začali ste skôr ... ja som vonku zmrzku ešte nemala ... pa pa L.

      Odstrániť
  3. Lauri, či by som si lizla z tej tvoje zmrzky...prekvapilo ma to, že už si potom zmrzlinu nedávala viac zmrazovať, dobre som to pochopila? My so synom už dlho uvažujeme o kúpe zmrzlinovača ale nevieme si vybrať značku, samozrejme aj cena aby bola prijateľná... pekný deň

    OdpovedaťOdstrániť
  4. :))) Evi nie ... už sa nedáva zmrazovať ... Zmrzlinovač má nádobu, ktorej steny sú naplnené akousi tekutinou ... Pred robením zmrzliny sa táto nádoba dá na 24 hodín do mrazničky ... No a potom sa dobre vychladené suroviny do nádoby nalejú a zmes sa mieša, kým nie je tuhá ... trvá ro 10 - 15 minút ... Hotová zmrzka sa v pohode dá naberať lyžicou ... nie je zmrznutá na kosť ...
    Značku ti žiaľ poradiť neviem ... Tento môj je z Lidla ... tam predávajú spotrebiče zn. SilverCrest ... majú priaznivé hodnotenia ... :) Dcéru vraj vyšiel do 20 eur ... vyrobí 1 liter zmrzliny ... Možno ak sa popozeráš po predajni, ešte ho budú mať ... Pozdravujem ... pa pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nádherné fotky a prima typ. Děkuji. Věrka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Lauri, to je sranda. Zrovna tento istý zmrzlinovač máme aj my teraz nový z Lidla. :) A hneď som aj robila. Jahodovú. Ja som ju dala ešte na chvíľu do mrazničky, lebo sa mi zdala málo tuhá. Inak je super.
    A ako skladuješ to, čo sa neminie? Ja som to dala celé s tou nádobou, komplet aj s lopatkami do mrazáku, ale nabudúce to asi preložím do nejakého kelímku. Lebo teraz to zamrzlo aj s tými lopatkami. :):):)A chystám sa kúpiť aj tú naberačku, lebo mne to chutí najviac normálne z kornútku. Pá. A skúsim aj tvoju citrónovú samozrejme. D. .)

    OdpovedaťOdstrániť