štvrtok 19. marca 2015

Ovocný šalát

Ovocný šalát je výborným tipom na zdravý a svieži dezert ...  Pekne naaranžovaný ho ocenia nielen deti, ale aj dospeláci ... kľudne ho môžete ponúknuť nečakanej návšteve.  Ja si ho rada robím na skorú a ľahkú večeru.  Dočítala som sa, že ovocie by sa nemalo jesť po jedle, vraj žalúdok je zamestnaný trávením  jedla, ovocie v ňom ostáva dlhšie a začína kvasiť ... Takže sa má jesť ako samostatné jedlo.  Píšem to preto, lebo voľakedy sa odporúčalo zjesť jablko hneď po jedle, aby sa vyčistili zuby od zvyškov ...  Takže je zasa všetko inak ?  :))))  Ale vráťme sa k nášmu šalátiku.


Budeme potrebovať :

rôzne ovocie, ktoré máte práve doma
sušené hrozienka alebo brusnice  (nemusí byť)
med
škoricu
citrónovú šťavu
biely jogurt 

Pripravíme si ovocie, olúpeme ho a nakrájame na kúsky.  Pridáme podľa chuti med, pokvapkáme citrónovou šťavou, posypeme škoricou.
Nakoniec pridáme biely neochutený jogurt a dobre zamiešame.  Necháme chvíľu postáť a môžeme servírovať.  Ozdobíme lístočkom máty alebo medovky (ja som pri fotení  improvizovala)  .

12 komentárov:

  1. Jako vždy super recept...Díky ...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Takéto mňamky si robievam aj ja, niekedy len bez jogurtu.
    Ale keď to odfotím ja, nevyzerá mi to tak skvelo :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňamky občas treba ... dvíhajú nám náladu ... teda ... aspoň mne ... :)))) Ja tak závidím ľuďom čo nie sú na sladké ... nemám pevnú vôľu, sladké mám mooooc rada a vek, kedy priberám aj z vody ... ufff ... nie je to dobrá kombinácia ... :))))

      Odstrániť
  3. Vitamínová bomba. Robievam tiež, keď je manžel doma, hýčkam si ho, tiež bez jogurtu.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Emili, manžela si treba hýčkať ... aj môjmu som včera naložila porciu vitamínov ... a chutilo ... ako vždy ... :)
      L.

      Odstrániť
  4. Pekné ovocíčko si vybrala.!!!
    Stále je niečo nové,potom sa to zmení atď.Za tie dlhé roky čo som bola vydatá sledovala som trendy zdravej výživy a zmien bolo dosť.Ja napríklad nemôžem ovocie nalačno,ale vždy mám chuť chvíľu po jedle a najviac večer...Čo s tým narobím :-)
    Laura,len sa staraj o svojho manžela pokiaľ ho máš...Držím palce na vzájomnú podporu !!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Božka ... ďakujem za návštevu a pekný komentár ... som rada, že ho mám :) .... mne tiež ide ovocie na chuť hlavne večer ... a vraj by sa vtedy nemalo, že cukor v ňom obsiahnutý sa nestihne spáliť a u k l a d á sa ... na mňa určite ... :)))))))

      Odstrániť
  5. Odpovede
    1. Kyllä, se on suuri ... kiitos vierailusta ja mukavaa kommentti ... Terveisin ... :)
      Laura

      Odstrániť