utorok 18. februára 2014

Mrkvový zákusok s citrónovou polevou

Tento koláčik robím veľmi rada ... je to taká maličkosť, ktorá spríjemní všedný deň ... Nie je náročný na prípravu, ani na suroviny ...  skrátka rýchlovka ku kávičke ...
A svieža chuť citrónovej polevy je proste mňam ...



Budeme potrebovať :

3 vajcia
150 g  kryštálového cukru
100 ml  oleja
150 g  polohrubej múky
150 g  strúhanej mrkvy
100 g  strúhaného kokosu
kôru s celého citróna
1 PL  citrónovej šťavy
1 prášok do pečiva
hrsť hrozienok
na polevu:
šťava z 1 citróna
150 g práškového cukru

Najskôr na jemno nastrúhame mrkvu





ušľaháme celé vajíčka s kryštálovým cukrom do hustej bledej peny




k vajciam pridáme ostatné suroviny a dobre premiešame.




Dáme do okrúhlej formy (môže byť aj tortová), predtým ju ale  treba vymastiť a vysypať hrubou múkou.



Upečieme   180 stupňov, 25 - 30 minút.



Medzitým pripravíme polevu, zmiešame preosiaty práškový cukor s sitrónovou šťavou a šľaháme spolu aspoň 3 minúty.  Ak je poleva veľmi riedka, pridáme cukor ...



Po upečení necháme korpus trochu vychladnúť a polejeme polevou. Krájame celkom vychladnuté.


Prajem dobrú chuť  ...  :)




7 komentárov:

  1. To, že som ho ešte nikdy nerobila, je u mňa normálne, lebo ja pečiem veľmi málo, no ja som ešte žiaden mrkvový múčnik ani nikdy nejedla. A v poslednej dobe sa s receptami na mrkvové múčniky ako keby vrece roztrhlo :-) Prečo mám voči nim nejaký odmietavý prístup? Keby som ho mala šancu niekde ochutnať, možno by som sa nakoniec rozhodla aj upiecť ho :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj mám také nutkanie, že ho upečiem a pošlem ti ho ... myslím, že by ti chutil ... :) alebo, nemáš kámošku, ktorá aspoň trochu pečie ? čo tak si spraviť pekné popoludnie a spolu si ho upiecť ... alebo pripriahni syna ... :))))))))) (pamätám si dobre? syna máš ... však ... ) ak všetko zlyhá, napíš ... dohodneme sa ... :))))))

      Odstrániť
    2. Synov mám aj dvoch :-) Myslím, že to prischne len mne samej, ak ho budem chcieť ochutnať :-) Mám doma všetky ingrediencie, tak by som sa do toho aj mohla pustiť. Ak tak bude, dám vedieť. Ináč, máš milé nutkanie :-)

      Odstrániť
  2. Mrkvový jsem už párkrát pekla, ale žádný nebyl s kokosem:-)) A s tou citronovou polevou teda musí chutnat dobře.....

    OdpovedaťOdstrániť