streda 19. augusta 2015

Muškárová tekvica - využitie v kuchyni

Musím sa vám priznať, že som fanatik do tekvíc ...  Pestovala som už rôzne kúsky ... zaujímavé tvarovo i farebne ... Vždy na jar si nakúpim semiačka a teším sa na úrodu ...  Tento rok ma zaujala novinka ... Muscade de provence ...  Patrí medzi muškátové tekvice, ktoré sú vhodné na pečenie ... Dužina má krásnu oranžovú farbu a je veľmi kvalitá ...
Dlhé roky sa tiež venujem pestovaniu tekvice Hokkaido ... jej výhodou je, že sa nemusí šúpať ... koža pri varení a pečení zmäkne a môže sa konzumovať. Má príjemnú sladko-orieškovú chuť. Varím z nej polievku, používam ju na pečenie a grilovanie ...
A spomeniem ešte hruškovitú tekvicu butternut ...   Rada ju pestujem pre malý podiel semiačkovej časti. Dužina je tiež kvalitná, oranžová, vhodná najmä na pečenie ...

No ale vrátim sa k tekvici, ktorú som naposledy priniesla do kuchyne ... Muscade de provence ...  
V minulom príspevku som sľúbila, že vám ukážem, čo som z nej  pripravila  ...  
Najväčšiu časť som upiekla spolu so zemiakmi na cesnaku :
Tekvicu som nakrájala na kúsky, tiež som ju nešúpala ... zemiaky som očistila a nakrájala, všetko som rozložila na pečiaci papier, pokvapkala olejom, posolila, pokorenia, rukami som všetko dobre premiešala s lisovaným cesnakom a upiekla do mäkka ... nakoniec som to celé posypala čerstvým timiánom. Podávame s jogurtovo - cesnakovým dipom.

Ďalším jedlom z tejto tekvice bola polievka ... Varila som podľa tohoto receptu ... len tu som tekvicu ošúpala. Po zmäknutí som ju rozmixovala, podávala som ju s opečeným chlebom, pokvapkanú tekvicovým (alebo iným) olejom ... Je vynikajéca ...


No a nakoniec som robila  Tekvicové hranolky ... Nakrájala som tekvicu na kúsky a v mise som ich obalila v zmesi zo strúhanky, sezamu, soli, korenia.  Obalené hranolky som uložila na plech, pokropila olejom  a upiekla. 



Ešte spomeniem, že tieto tekvice s oranžovou dužinou  obsahujeú veľa betakaroténu. Tekvice sú tiež bohaté na  vitamíny, telo si vytvorí potrebné A, získa C, E, vitamíny skupiny B a je nabitá draslíkom, fosforom, horčíkom, vápnikom a železom. Vďaka obsahu sacharidov sú  vhodná pre diabetikov.
Hokkaido pôsobí blahodarne pri žalúdočných ochoreniach, pri ochoreniach sleziny a žalúdočnej sliznice.
Je vítaným liekom pri srdcových a obličkových poruchách. Dužina Hokkaida má močopudné aj žlčopudné účinky. Dokonca pomáha proti hlístam, škrkavkám a mrliam.

Tak toľko o mojich tekviciach ...  Prajem vám úspešný a vydarený týždeň ...
Vaša Laura  ♥


4 komentáre:

  1. Uf, tak to klobúk dolu pred tvojimi tekvicami! Lauri, mne sa už viec rokov páčia rôzne tekvičky, kedysi tie ozdobné s rôznymi tvarmi a teraz tie oranžové a jedlé. No, ale keďže sa nevenujem záhradkárstvu, tak to iba obdivujem. Vždy dostanem tekvičky a cukiny, ale tu nik nepestuje tie veľké oranžové ani hokaido.
    Všetky jedlá znich máš nádherné a isto aj výborné!!!! Normálne mám veľkú chuť na to, čo som si pre seba práve dovarila - podusenú bielu tekvicu nakrájanú na kocky na cibuľke a cesnaku s trochou smotany a pár kvapkami octu :-)))
    Tak dobrú chuť!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dani ... dusenú bielu tekvicu mám aj ja veľmi rada ... a vôbec ... všetky tekvice a cukety ... teraz v lete mäso nepotrebujem ... :)))
    paa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Lauri, super máš tekvičky. Na budúci rok sa im budem musieť povenovať viac aj ja. :):) Ja mám len obyčajné a cukety potom. Ale vysiala som aj maslovú a hokaido, ale nevyšli, lebo som jadierka zobrala z kúpených tekvíc a to asi tak nefunguje, alebo čo. :):) Recepty super. ahoj. d. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani ... tekvicové a cuketové semiačka si zo zásady kupujem ... a sadím do kelimkov ... stane sa, že niektoré nevzíde, ale to už patrí k riziku ... priamo v zemi si mladé naklíčené rastlinky radi nájdu slimáky a iná háveď ... Von potom sadím už pevné rastlinky ...
      Danka pozdavujem ... maj pekný víkend ... pa ... L.

      Odstrániť