streda, 28. augusta 2013

Drvené paradajky - polotovar na zimu.

Už roky si takto chystám paradajkový polotovar na zimu. Zachová si chuť čerstvých paradajok. Varím z neho polievku, dávam pod mäso, po vyredukovaní na pizzu a cestoviny. Je to jednoduché a rýchlo hotové.



Budeme potrebovať :

pradajky
soľ
mleté čierne korenie

paradajky umyjeme


necháme odkvapkať a poprekrajujeme na polovice



reznou stranou priložíme k strúhadlu a tlakom vnútro paradajky postrúhame ...



ostane nám tenká šupka a tú odhodíme ... nemám rada šupu v pokrmoch ... :)



paradajkovú drvinu posolíme, pokoreníme ... kto chce, môze si zmes ochutiť bylinkami (petržlenová vňať, bazakla), pridať papriku, nakrájanou na menšie kocočky, cuketu ...



a naplníme do pohárov ... dobre uzavrieme a sterilizujeme 15 min. na 90 st.



Ide to naozaj rýchlo ...  a z akéhokoľvej množstva rajčín ...  to mi vyhovuje ...

3 komentáre:

  1. vyskúšal som je to vynikajúci recept.....vrelo odporúčam

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ooo, ďakujem ... tvoje odporúčanie ma veľmi potešilo ... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Takýto spôsob konzervovania paradajok nepoznám. Ani nemám dôvod hľadať nové spôsoby, keďže tento rok po vlaňajšej skúsenosti paradajky na balkóne nepestujem :-)))) Vlani som mala zasadené tri korene, iba na jednom z nich som dopestovala tri paradajky. Pre každého jednu, no tej jednej svojej sa mladší syn vzdal v môj prospech :-) Pritom som na ne vypolievala toľko vody, že som za to mohla nakúpiť paradajok na kilá... Trošku som ťa chcela pobaviť :-) U nás doma (u rodičov) sa robil rajčinový pretlak, kde sa rajčiny varili a potom sa to pasírovalo v takej vaničke a ja som doteraz robila iba lečo.

    OdpovedaťOdstrániť